וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן המחאה: האם מיליון ישראלים ייצאו לרחובות?

מארגני מחאת הדיור מקווים שבמוצאי השבת יקבעו הישראלים את פני המאבק החברתי. העצרת המרכזית תתקיים בכיכר המדינה בתל אביב. בין המשתתפים: איל גולן, הדג נחש והיהודים

כמעט חודשיים לאחר פריצתה לתודעה הישראלית, ניצבת מחאת הדיור בפני מבחן הכוח הגדול ביותר. מארגני המחאה עשו את כל שביכולתם על מנת להוציא אל הפועל מחר (שבת) בערב את ההפגנה המשמעותית ביותר עד כה: "צעדת המיליון". האירוע המרכזי יחל בצעדה שתצא מכיכר הבימה בתל אביב. בשעה 21:00 תגיע הצעדה לכיכר המדינה בעיר והמארגנים מקווים שמאות אלפי בני אדם יגדשו את האזור ויפגינו במקום נגד יוקר המחיה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
בפריפריה מאיימים: שביתה כללית ברשויות המקומיות
הרצוג לתלמידים: "לכו להפגנה גם במחיר לימודים"
בוטלו קווי רכבת ב"הפגנת המיליון", המוחים זועמים
מארגני המחאה מנמיכים ציפיות: "לא מצפים למיליון"

באירוע בתל אביב צפויים להופיע איל גולן, "הדג נחש", להקת היהודים וכוכבי ארץ נהדרת במערכון מיוחד. על הבמה ינאמו הסופר אשכול נבו, ד"ר שירי טננבאום ואחת ממארגני המחאה, דפני ליף. לקראת העצרת הגדולה אמרה ליף: "אני קוראת לכולם לצאת מהבתים במוצ"ש ולהשתתף באירוע המחאה הגדול בתולדות המדינה. ביחד נעביר מסר ברור וחזק לממשלת ישראל: העם דורש צדק חברתי, כאן ועכשיו. לא נפסיק למחות, לא נפסיק להיאבק".

ברחבי הארץ מתוכננות להתקיים עצרות נוספות. העצרות יתקיימו בירושלים, חיפה, נס ציונה, כרמיאל, נהריה, אילת, מצפה רמון, כפר יהושע והוד השרון. יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי התייחס לאירוע הענק ואמר כי "לקראת השבת הקרובה אנחנו לוקחים את גורלנו הכלכלי-חברתי בידיים. אם לא נגיע להפגנה ניתן את גורלנו בידי אחרים ל-25 השנים הבאות. מי שהמדינה יקרה לו צריך להגיע להפגנה ולקחת את גורלנו בידנו. במוצ"ש אנחנו לוקחים את הכדור ואומרים: 'זה המשחק שלנו. אנשי הקוטג', אנשי האוהלים, הרופאים המתמחים שסובלים מחוסר תנאים, האמהות שמשתכרות 5,000 שקל לחודש ומשלמות 2,000 שקל על גן ילדים - זה אנחנו וזה הסיפור שלנו".

בתוך כך, במשטרה ובמגן דוד אדום נערכו בכוננות מיוחדת לאירועים המתוכננים להתקיים ברחבי הארץ. משטרת מחוז תל אביב סיימה אמש את היערכותה ההפגנה בכיכר המדינה. כוחות גדולים של משטרה בפיקודו של מפקד מחוז תל אביב ניצב אהרון אקסול הכוללים מאות שוטרים, מתנדבים, ואנשי מג"ב ייטלו חלק באבטחת האירוע, שמירה על שלום הציבור וביטחונו, הזרמת התנועה ושמירה על הסדר הציבורי.

במגן דוד אדום מעריכים כי בצעדות ישתתף קהל רב ובשל כך נערכו בארגון על מנת להעניק מענה לכל צורך. לשם כך, הורה מנכ"ל מד"א אלי בין על הצבתם של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מד"א, רכבי חפ"ק ורכבי הצלה נוספים בכל אחד ממוקדי הצעדות. בנוסף, יתוגברו מהותית צוותי מד"א ברחבי הארץ, על מנת שאלה יוכלו להעניק את הטיפול המהיר והטוב ביותר בכל מקרה של פגיעה אפשרית בצעדות השונות או באירועים שוטפים שעלולים להתרחש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully