וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזדהים עם המחאה: עשרות עסקים יישבתו בזמן הצעדה

בעז ווליניץ

3.9.2011 / 0:25

יותר מ-70 עסקים בתל אביב התחייבו כי לא יפעלו בזמן צעדת המיליון במוצאי שבת, לאות הזדהות עם המחאה. פעילים: "התחייבנו ברמה האישית בפני כל מקום לבוא ולאכול שם כהוקרת תודה"

עסקים בתל אביב מתגייסים לטובת צעדת המיליון: כיממה לפני הצעדה, יותר מ-70 עסקים בתל אביב הצהירו כי לא יפעלו במוצאי שבת לאות הזדהות עם המחאה. רשת LOVE IT, אספרסו בר ומקומות נוספים ישביתו את פעילותן בליל המחאה. בעלי רשת ארומה, בתור רשת זכיינים, המליצה למפעילים לתת חופשה של שעתיים לעובדים, לצורך השתתפות במחאה.

נערכים לצעדת המיליון:
מבחן המחאה: האם מיליון ישראלים ייצאו לרחובות?
מארגני המחאה מנמיכים ציפיות: "לא מצפים למיליון"
דעה: עדיין אין סיבה להפסיק למחות
בוטלו קווי רכבת ב"הפגנת המיליון", המוחים זועמים
הרצוג לתלמידים: "לכו להפגנה גם במחיר לימודים"

עצרת מחאת האוהלים בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
עצרת המחאה בירושלים בשבוע שעבר/עומר מירון

שלושה חברים עמדו מאחורי גיוס העסקים והרשתות למחאה. הם יצרו קשר אינטרנטי וטלפוני עם בעלי העסקים במהלך הימים האחרונים ופעלו לשכנע אותם. אחד מהפעילים, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר לוואלה! חדשות כי "ביום רביעי בשעה 22:00 בלילה התחלנו בסבב הטלפונים לעסקים, תחת ההתניה שכל מצטרף יתחייב לשלם את מלוא המשכורת לעובדים. אנחנו מצדנו התחייבנו ברמה האישית בפני כל מקום, לבוא ולאכול שם כהוקרת תודה".

הפעיל הוסיף כי "יש דילמה קשה. אתה מבקש מאנשים לסגור את העסק. זו בקשה על גבול החוצפה. אם מישהו היה אומר לי כזה דבר – הייתי מתקומם, ולכן בהחלט הפתיע אותי שאנשים מוכנים לוותר על הפרנסה שלהם".

היום בערב (שבת) צפויה להתקיים "צעדת המיליון", שבמהלכה ייערכו עצרות מחאה במקומות שונים ברחבי הארץ, בהשתתפות מנהיגי המחאה, אמנים ואנשי ציבור. יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אמר בנוגע לאירוע המחאה: "לקראת השבת הקרובה אנחנו לוקחים את גורלנו הכלכלי-חברתי בידיים. אם לא נגיע להפגנה ניתן את גורלנו בידי אחרים ל-25 השנים הבאות. מי שהמדינה יקרה לו צריך להגיע להפגנה ולקחת את גורלנו בידינו. במוצאי ששבת אנחנו לוקחים את הכדור ואומרים: זה המשחק שלנו. אנשי הקוטג', אנשי האוהלים, הרופאים המתמחים שסובלים מחוסר תנאים, האמהות שמשתכרות 5,000 שקל לחודש ומשלמות 2,000 שקל על גן ילדים - זה אנחנו וזה הסיפור שלנו".

עדכון ראשון: 14:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully