וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת כל הזמנים: 405 אלף איש קראו לצדק חברתי

לכיכר המדינה בתל אביב הגיעו כ-300 אלף בני אדם, ועוד כ-100 אלף הפגינו בין היתר בירושלים, חיפה והקריות. יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי: "אנחנו הישראלים החדשים"

יח"צ - חד פעמי

(עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינותף אביב אברמוביץ')

ההפגנה הגדולה ביותר בכל הזמנים: למעלה מ-405 אלף בני אדם הגיעו אמש (שבת) למוקדי המחאה ברחבי הארץ, על מנת להפגין נגד יוקר המחיה בישראל. ההפגנה הגדולה והמרכזית נערכה בכיכר המדינה בתל אביב, ועל פי הערכות המשטרה, השתתפו בה כ-300 אלף בני אדם.

צפו בתמונות מההפגנות של גולשי וואלה! חדשות בפייסבוק

"הפגנת המיליון" - כותרות אחרונות
"הפגנת המיליון": עשרות אלפים הגיעו גם בפריפריה
ליף: "לא הפגנת מיליון - הפגנה של שבעה מיליון"
אלפי יהודים בארה"ב חתמו על עצומת תמיכה במחאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיכר המדינה בתל אביב, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגנות נוספות התקיימו ב-17 מוקדים ברחבי הארץ. בין היתר, הפגינו 40 אלף בני אדם בחיפה, מעל 60 אלף איש הפגינו בירושלים, כ-10,000 בקריית מוצקין, כ-8,000 בנהריה, 10,000 בראש פינה, 7,000 בקריית שמונה, כ-2,000 בחדרה, כ-20 אלף בעפולה, כאלף בערד ומאות בני אדם בהרצליה.

בתל אביב נאמו בין היתר מובילת מחאת האוהלים דפני ליף, יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי וראש צוות המומחים של ראשי המחאה פרופ' יוסי יונה. על הבמה הופיעו להקות היהודים והדג נחש והזמר אייל גולן, שחתם את העצרת המרכזית. בירושלים נאמו השחקנית אורנה בנאי והעיתונאי מודי בר און והופיעו הזמרים יזהר אשדות וקרולינה.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אמר בעצרת, כי "כעת, חובת הממשלה למשול ולבצע. אנחנו הסטודנטים, תנועות הנוער והארגונים החברתיים מוכנים לעזור בגיבוש הפתרונות, רק בתנאי שתוכיחו כי בכוונתם להקשיב ולבצע באופן אמיתי. תרצו להיפגש - אנחנו ניפגש. תרצו להידבר - אנחנו נדבר. רק דבר אחד אנחנו לא נקבל: לא ניתן שתנסו למרוח אותנו פעם נוספת".

צעדת המיליון בחיפה, ספטמבר 2011. ערן גילווארג
40 אלף בני אדם הפגינו בחיפה. חיפה, הערב/ערן גילווארג

שמולי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אני יודע שאתה צופה בנו עכשיו. אני מציע לך להסתכל טוב טוב: מה שאתה רואה עכשיו, הציבור העצום שנמצא כאן ובכל רחבי ישראל – הוא ציבור שאתה בכלל לא מכיר. זה לא הציבור שהיה מוכן לקבל כל מה שהממשלות החליטו בשבילו כי 'ככה זה'. תכיר אדוני ראש הממשלה - אנחנו הישראלים החדשים".

מנהיגת מחאת האוהלים, דפני ליף, אמרה בעצרת: "אפשר לרמות את חלק מהאנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לרמות את כל האנשים כל הזמן. הקיץ הזה פתחנו את העיניים, והעיניים האלה לא ייסגרו עוד. החברה הישראלית הגיעה לקו האדום". ליף הוסיפה כי המחאה גברה על כל המשוכות והביקורות שנמתחו עליה, ואף החזיקה מעמד על אף ההסלמה הביטחונית. "דווקא הדור הזה קם ועשה מעשה. זה נס, נס קיץ 2011. כל מה שלימדו אותנו לא נכון. מה שקרה כאן הוא בדיוק מה שהיה צריך לקרות. כולנו בכל הארץ הבנו שאין ימין ושמאל, כולנו משרתים".

צעדת המיליון בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"כעת, חובת הממשלה למשול ולבצע". ירושלים, הערב/עומר מירון

רגב קונטס, אחד מראשי המחאה, אמר לוואלה! חדשות בתום העצרת כי הוא יפרק את המאהל שלו. "לא כי נמאס לי מהמחאה", הסביר קונטס, "אלא כי הבנתי שזה תהליך חברתי ארוך".

הזמר אייל גולן, בחר בהופעתו לשיר את שירו "לקנות לך יהלום" ואמר לקהל: "אני אוהב אתכם ואני מצדיע לכולכם. כל הכבוד לכם על האהבה והדאגה, בזכותכם יהיה שינוי. העם דורש צדק חברתי והעם דורש שגלעד שליט יחזור הביתה".

לפניות לכתבים: בועז - bobi1979@walla.com, ניר - nir_yah@walla.com, מור - mor.shimony@walla.com, קובי דוד - davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully