וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מתפעלים: "הישראלים מגבירים את המחאה"

ההפגנות בישראל זוכות לכותרות בולטות בכלי התקשורת בעולם, לצד תהייה לגבי הישגי המחאה, והכיוון שאליו תפנה כעת. עיתוני ספרד התרשמו מה"זועמים" הישראלים, שהושוו לסטודנטים במדריד

המחאה החברתית הישראלית חיה ובועטת - כך מתרשמים גם כמה מכלי התקשורת המרכזיים בעולם, בעקבות "הפגנת המיליון" שנערכה אמש (שבת) ברחבי הארץ. כך למשל ה-BBC הבריטי, שבמהלך רוב סוף השבוע הקדיש את הכותרת הראשית של אתרו למשבר המחריף בין ישראל לטורקיה, עבר כבר אמש, לקראת חצות, לכותרת ראשית שלשונה הייתה "הישראלים מגבירים את המחאה הכלכלית".

"ההפגנות ההמוניות תפסו את ממשלת ישראל בהפתעה", ציין כתב ה-BBC, שזו כבר הפעם השנייה שהוא מקדיש את כותרתו הראשית למחאת האוהלים, לאחר שעשה זאת בעקבות הפגנת הענק הקודמת בתל אביב. "הישראלים ממשיכים להביע את זעמם על מחירי המגורים, המזון, החינוך והבריאות". אומדן מספר המשתתפים היה זהיר יחסית, והועמד על "לפחות 250,000 מפגינים, אם כי כמה מכלי התקשורת דיווחו על 400,000 משתתפים".

בואו לצפות בתמונות של גולשי וואלה! חדשות בפייסבוק מההפגנות

"הפגנת המיליון" - כותרות אחרונות
405 אלף באו ל"הפגנה של כל הזמנים"
השר ארדן: "נביא את השינויים הדרושים"
דפני ליף: קיץ 2011 - תחילת התקווה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ה"ניו יורק טיימס" האמריקאי מקדיש הבוקר מקום בולט בעמוד הבית שלו למה שתואר כ"אחת ההפגנות הגדולות בתולדות ישראל", אם כי באותה נשימה מזכירה כתבת העיתון כי "סימני שאלה עדיין מרחפים מעל ההישגים האפשריים של המחאה". עוד היא מאבחנת כי ההפגנה הגיעה אחרי "הפוגה של שבועיים במחאה, בין היתר בגלל הסטת תשומת הלב לנושא הביטחוני. במהלכה, הלכו והתרוקנו האוהלים שהיו סמל המחאה עד כה, נוכח סיום חופשות הקיץ וחזרת האנשים לעבודה וללימודים". היא גם בחרה להבליט את העובדה ש"לא חלון אחד נשבר - ההפגנות הישראליות, שהכוח המניע שלהם הוא מעמד הביניים, מתנהלות באווירת קרנבל, וללא אלימות".

באל ג'זירה "העניקו" לעצרת כ-100 אלף מפגינים נוספים

גם רשת "אל-ג'זירה" הערבית ממשיכה בסיקור הנרחב והאוהד של המחאה הישראלית, ואף מפריזה ומעמידה את מספר המפגינים אמש על "500 אלף לפי ההערכות, בהפגנה הגדולה ביותר של תנועת המחאה החברתית הישראלית". כמו בכלי תקשורת אחרים בעולם, גם ב"אל-ג'זירה" תוהים מה תוליד המחאה בסופו של דבר, ומזכירים כי "המארגנים נותרו עמומים באשר לכוונותיהם לעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקום נוסף בו המחאה הישראלית זוכה להבלטה מיוחדת היא ספרד - מדינה שראתה גם היא גל מחאה חברתית בשנה האחרונה, שרבים מוצאים קווי דמיון רבים בינה למחאה הישראלית. הפגנת הענק תפסה אמש את הכותרות הראשיות באתריהם של שני העיתונים הגדולים - "אל מונדו" ו"אל פאיס", שהכריז בכותרתו כי "ה'אינדיגנאדוס' של ישראל שוב ברחובות, כדי למחות על חוסר השוויון". "לוס אינדיגנאדוס" ("הזועמים") הוא הכינוי לו זכו צעירי ספרד שהקימו הקיץ גם הם אוהלים בכיכרות במדריד וברצלונה במחאה על העוולות החברתיות. בכותרת המשנה, סיפק העיתון פרשנות פוליטית: "נתניהו מקווה שהמתח הגובר עם הפלסטינים ימוסס את המחאה".

ב"אל מונדו", הכריז כתב העיתון בתל אביב כי חזה ברגע מכונן: "כיכר המדינה בתל אביב נכנסה להיסטוריה. אולי בעוד כמה ימים היא תחזור להיות מרכז של חנויות מותגים יוקרתיות, אבל בליל ה-3 בספטמבר 2011, תפסה הכיכר את מקומה בהיסטוריה עם ההפגנה הגדולה ביותר שהייתה, וככל הנראה גם שעוד תהיה". בכתבה מובאים קטעים מדבריו של יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, תוך הבלטת המשפט: "מעתה זו אינה כיכר המדינה, אלא כיכר העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully