וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אבו מאזן רוצה מדינה פלסטינית במקום ישראל"

שר החוץ התייחס לדבריו של יו"ר הרשות, לפיהם הרשות לא תכיר לעולם במדינה יהודית. "המהות האמיתית של המהלך בספטמבר - מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל, אמר ליברמן

הגזרה מתחממת, גם במישור הדיפלומטי: שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס הערב (שבת) לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לפיהם הפלסטינים לא יסכימו להכיר במדינה יהודית. ליברמן אמר כי "דבריו של אבו מאזן חושפים את המהות האמיתית של המהלך בספטמבר ואת מטרתו הסופית: מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל". לדברי השר, "זו גם הסיבה שאבו מאזן ושותפיו אינם מעוניינים במשא ומתן עם ישראל, אלא בצעדים חד-צדדים כדי להשלים את מהלך זה".

הקיפאון המדיני - כותרות אחרונות
אשטון מגיעה: ”לאחר הפיגוע, המו”מ חשוב מתמיד”
פיאד: ”לא גינינו הפיגוע בדרום כי המצב מורכב”
ליברמן: להנהגת הרשות אחריות מלאה לפיגוע בדרום

ברשות, לפחות בדיבורים, חושבים אחרת: אבו מאזן עצמו הבהיר היום כי היוזמה הפלסטינית להשיג הכרה במדינתם העצמאית בפני עצרת האו"ם לא נועדה לבודד את ישראל או להתעמת עם ארצות הברית, אלא "להגשים את חלום הריבונות" של עמו. "אנחנו רוצים להביא את הסכסוך הארוך בהיסטוריה המודרנית לסוף", אמר אבו מאזן לסוכנות הידיעות וואפא. אבו מאזן אמר בדבריו עוד כי ההתנחלויות הישראליות והרחבתן נועדו לחלק את יהודה ושומרון, ובכך "לחסל כל סיכוי למדינה ריבונית פלסטינית", לדברי אבו מאזן.

שר החוץ אביגדור ליברמן במהלך הועידה השלישית של מפלגת ישראל ביתנו, אפריל 2011. עומר מירון
"אבו מאזן לא רוצה משא ומתן". ליברמן/עומר מירון

על אף שניכר שתהום מפרידה בין הצדדים, המתווכים מסרבים לוותר. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, תגיע השבוע לאזור בניסיון נוסף להתניע את המשא ומתן המקרטע בי ישראל והרשות הפלסטינית. "בעקבות האירועים הטרגיים האחרונים בישראל ובעזה, חשוב מאי פעם שהצדדים ישובו לשולחן המשא ומתן", אמר אשטון, "רק באמצעות דיאלוג – ולא אלימות – ניתן לטפל בנשואי הליבה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. האיחוד האירופי ממשיך לעשות כל מאמץ במטרה לאפשר את חידוש המשא ומתן".

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. רויטרס
לא ויתרה עדיין על המשא ומתן. אשטון בביקור קודם בישראל/רויטרס

אשטון צפויה להיפגש בישראל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק, שר החוץ אביגדור ליברמן ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני. ברמאללה תיפגש אשטון עם יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה סלאם פיאד. משם תמשיך אשטון לירדן, לפגישה עם המלך עבדאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully