וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי: "חוליה ובה לפחות 10 מחבלים מתכננת לתקוף מסיני"

השר להגנת העורף חשף כי בידי ישראל התרעה על כוונה של חוליה של הג'יהאד האיסלמי, שהגיעה מעזה לסיני, לבצע פיגוע. "כוחות הביטחון בכוננות מלאה ומשתפים פעולה עם מצרים"

"בישראל יודעים על חוליית מפגעים שבה לפחות עשרה בני אדם, המבקשים לבצע פיגועים מכיוון סיני". כך חשף בצהריים (שלישי) השר להגנת העורף מתן וילנאי. במהלך סיור שערך במפעל אלביט בשדרות, אמר וילנאי כי החוליה שייכת לארגון הג'יהאד האיסלמי, המנסה כבר זמן רב להוציא פיגועים מסיני. לדבריו, ההערכה היא שהחג המוסלמי הנוכחי, עיד אל פיטר, יהיה עבור המחבלים "מועד נכון" לנסות לבצע פיגועים. השר הוסיף כי כוחות הביטחון נמצאים בכוננות מלאה, תוך שיתוף פעולה מלא עם מצרים, כדי לסכל הוצאה לפועל של פעולות טרור.

הסלמה בדרום - עדכונים אחרונים
כוננות בגבול: "ישראל חוששת מקריסה של הממשל במצרים"
בעקבות התרעה לפיגוע: צה"ל מתגבר כוחות בדרום
ראו הוזהרנו: חמאס נערך לעימות
הירי לא מפסיק: קסאם התפוצץ במועצה האזורית אשכול

מוקדם יותר דווח כי צה"ל תגבר כוחות והעביר אמצעי איסוף רבים לגבול ישראל-מצרים, בעקבות התרעה על כוונת הג'יהאד האיסלמי לבצע פיגוע. עם זאת, גורם ביטחוני בכיר בישראל הבהיר הבוקר כי הדרג המדיני מנסה למנוע פגיעה במשטר הזמני במצרים שנאבק על הישרדותו, ולכן אינו מאשר בשלב הזה פעולות התקפיות לסיכול כוונת הג'יהאד האיסלמי. לדברי הגורם הביטחוני, הדרג המדיני נוטל סיכון תוך יישום ראייה רחבה לבעיות במזרח התיכון ומעדיף שהפלסטינים בעזה ימשיכו לפגוע בכבוד המצרי, לאחר שהתחייבו להפסקת אש בפני ישראל וארה"ב.

"מלכודת עבור ישראל"

הגורם הביטחוני הוסיף כי העימות בין צה"ל לארגוני הטרור עבר לכלי התקשורת בגלל המצב המדיני אליו נקלעה ישראל. לדבריו, חמאס מבטיח למצרים למנוע פעילות טרור נגד ישראל ומבצע מעצרים. בשל כך מצרים דורשת מישראל להימנע מתקיפות בעזה, שיביאו למהומות במצרים.

במערכת הביטחון חוששים מפני מהומות שיערערו את יציבות המשטר הזמני במצרים. "זו מלכודת עבור ישראל שמחפשת גם יציבות אזורית ולא רק שקט בגבולות. יש לכך פתרונות, והם נמצאים בשלב הזה בעיקר במישור המדיני", הסביר הגורם הביטחוני הבכיר. הגורם הדגיש עוד כי נדרשת סבלנות בתקופה הקרובה, שכוללת את פתיחת שנת הלימודים השבוע, החגים שיחולו בספטמבר ומהומות אפשריות בעקבות הפנייה הפלסטינית הצפויה לאו"ם לצורך הכרה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully