וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל לא פועל נגד הג'יהאד האיסלמי מחשש לקריסת הממשל במצרים"

צה"ל תגבר כוחות לאורך הגבול עם מצרים, בשל התרעה על כוונת הג'יהאד האיסלמי לבצע פיגוע. גורם ביטחוני בכיר: ישראל נמנעת מפעולות התקפיות נגד גורמי טרור מחשש למהומות במצרים שיערערו את הממשל הזמני

צה"ל תגבר כוחות והעביר אמצעי איסוף רבים לגבול ישראל- מצרים, בעקבות התרעה על כוונת הג'יהאד האיסלמי לבצע פיגוע. עם זאת, גורם ביטחוני בכיר בישראל הבהיר הבוקר (שלישי) כי הדרג המדיני מנסה למנוע פגיעה במשטר הזמני במצרים שנאבק על הישרדותו, ולכן אינו מאשר בשלב הזה פעולות התקפיות לסיכול כוונת הג'יהאד האיסלמי. לדברי הגורם הביטחוני, הדרג המדיני נוטל סיכון תוך יישום ראייה רחבה לבעיות במזרח התיכון ומעדיף שהפלסטינים בעזה ימשיכו לפגוע בכבוד המצרי, לאחר שהתחייבו להפסקת אש בפני ישראל וארה"ב.

הסלמה בדרום - עדכונים אחרונים
בעקבות התרעה לפיגוע: צה"ל מתגבר כוחות בדרום
ראו הוזהרנו: חמאס נערך לעימות
הירי לא מפסיק: קסאם התפוצץ במועצה האזורית אשכול
בתוך יממה: כ-20 רקטות נורו לשטח ישראל

הגורם הביטחוני הוסיף כי העימות בין צה"ל לארגוני הטרור עבר לכלי התקשורת בגלל המצב המדיני אליו נקלעה ישראל. לדבריו, חמאס מבטיח למצרים למנוע פעילות טרור נגד ישראל ומבצע מעצרים. בשל כך מצרים דורשת מישראל להימנע מתקיפות בעזה, שיביאו למהומות במצרים.

במערכת הביטחון חוששנים מפני מהומות שיערערו את יציבות המשטר הזמני במצרים. "זו מלכודת עבור ישראל שמחפשת גם יציבות אזורית ולא רק שקט בגבולות. יש לכך פתרונות, והם נמצאים בשלב הזה בעיקר במישור המדיני", הסביר הגורם הביטחוני הבכיר. הגורם הדגיש עוד כי נדרשת סבלנות בתקופה הקרובה, שכוללת את פתיחת שנת הלימודים השבוע, החגים שיחולו בספטמבר ומהומות אפשריות בעקבות הפנייה הפלסטינית הצפויה לאו"ם לצורך הכרה במדינה.

"מחסור בכוחות ובמשאבים"

בתוך כך, לפני יומיים הוצג בפני אלוף פיקוד הדרום טל רוסו תחקיר הפיגוע המשולב בגבול מצרים, במסגרתו נהרגו שמונה חיילים ואזרחים. האלוף רוסו אמור להציג בקרוב את התחקיר בפני הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, שעשוי לבקש השלמות לתחקיר ולבסוף יכריע האם להטיל אחריות אישית על אחד המפקדים. מהתחקיר עולה כי עיקר הפערים במוכנות לקראת הפיגוע נוצרו בשל ההערכה כי המחבלים יפעלו בלילה ולא ביום, וכן לא בסמיכות למוצב מצרי, כפי שאירע בפועל.

בשל הערכה זו, שוחררו לשינה חלק מהכוחות האיכותיים בגזרה, ביניהם צוות של הימ"מ, וזאת לאחר מארב ממושך שקיימו בשעות הלילה. בעת האירוע הוזעקו הכוחות האלה לשטח. בנוסף, עולה מהתחקיר בבירור כי לא הוקצו מספיק כלים וכוחות כדי להתמודד עם ההתרעה על הפיגוע. גורם המצוי בפרטי התחקיר טען, כי הטעויות בהיערכות לפיגוע נבעו משיקול דעת לקוי ומניתוח בעייתי, אך לפי שעה לא נמצאה כל רשלנות.

קצין בכיר בפיקוד הדרום סירב להתייחס לתחקיר, אך טען כי בעקבות הפיגוע המשולב לפני כשבועיים וההתרעה החמה על פיגוע אפשרי, המצב לאורך הגבול המצר מתוח ומצריך הגברת עירנות ותגבור כוחות ואמצעים. הקצין הדגיש, כי לאורך זמן לא ניתן יהיה לתגבר את הגזרה, מאחר שהכוחות והאמצעים מגיעים מגזרות אחרות שאמורות להיערך לאירועי חודש ספטמבר. לדברי הקצין הבכיר, מפקד עוצבת אדום, תא"ל תמיר ידעי, התריע זמן רב על כך שיש חוסר בכוחות ובמשאבים להתמודדות מיטבית מול האיומים השונים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully