וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהסכמת ישראל מצרים פרשה 1,500 חיילים בסיני"

לאחר הדיון בנושא בעקבות הפיגוע בדרום דווח עוד כי נבחנת האפשרות להכניס תיקונים לסעיפים בהסכם השלום בין ישראל למצרים. גורם ביטחוני מסר כי לא אושרה פרישת חיילים נוספים

לאחר שקיבלה את הסכמתה של ישראל, פרשה מצרים 1,500 חיילים מצרים בסיני וכעת מתנהלים מגעים בין המדינות על הכנסת כוחות מצרים נוספים לחצי-האי - כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. במקביל אישר גורם מצרי בכיר במועצה הצבאית העליונה לעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" כי ארצו בוחנת אפשרות להכניס תיקונים למספר סעיפים בהסכם השלום עם ישראל, הנוגעים לפרישת הכוחות המצרים בסיני. הנושא עלה לסדר היום לאחר הפיגוע ליד אילת והמצב הביטחוני שנוצר בעקבותיו.

גורם ביטחוני מסר כי שר הביטחון, אהוד ברק, אישר לפני מספר חודשים כניסה של מספר גדודים של הצבא המצרי, המונים כ-1,000 חיילים מצרים, לקראת מבצע "נשר" של משרד ההגנה המצרי. הגורם אישר כי מאז לא אושרה הכנסת כוחות נוספים.

יחסי ישראל-מצרים - כותרות אחרונות:
ברק: נתיר למצרים להכניס מסוקים ואלפי חיילים לסיני
"מארגני המחאה מול שגרירות ישראל בקהיר מאוכזבים"
נסראללה: "יש מפנה אסטרטגי ביחסי ישראל-מצרים"

חיילי צה"ל בגבול ישראל מצרים. רויטרס
"מצרים פרשה 1,500 חיילים מצרים בסיני וכעת מתנהלים מגעים בין המדינות על הכנסת כוחות מצרים נוספים". חיילי צה"ל בגבול מצרים/רויטרס

שגריר מצרים בישראל לשעבר, מוחמד בסיוני, אמר לעיתון "אל-חיאת" כי בשנת 2008, כשפלסטינים רבים תושבי רצועת עזה פרצו לתוך שטח מצרים, ביקשה מצרים מישראל להכניס חיילים מצרים לסיני. "ישראל נענתה לבקשה ופרשנו 750 חיילי משמר הגבול", אמר בסיוני והוסיף כי כעת נכנסו לסיני 1,500 חיילים מצרים, ביחד עם שריוניות.

בהתייחסו לאישור מהלך פרישת החיילים, שנדון בעקבות הפיגוע ליד אילת, זאת למרות ההגבלות המפורשות שנקבעו בנושא בהסכמי קמפ דיוויד אשר נחתמו ב-1979, אמר בסוף השבוע האחרון שר הביטחון, אהוד ברק, בראיון לשבועון "אקונומיסט" כי "לפעמים צריך להכפיף שיקולים אסטרטגיים לצרכים טקטיים". "יהיו להם מסוקים ורכבים משוריינים", הרחיב ברק בראיון, "אבל לא נאפשר כניסת טנקים מעבר לגדוד השריון היחיד שכבר נמצא שם". הסכם השלום בין ישראל למצרים קובע כי אזור חצי-האי סיני יהיה אזור מפורז. לכן, כוח בינלאומי הוא שמסייר באזור וארצות הברית גם היא מפקחת על סיני מהאוויר.

לחצים לשחרור החשוד בריגול לטובת המוסד

הפעם היחידה שישראל אישרה למצרים להכניס כוחות צבאיים לאזור, לפני שנפתח הדיון מחדש בעקבות אירועי השבועות האחרונים, הייתה בשנת 2005, כשישראל אפשרה לכוח משטרתי מצרי להגיע למעבר רפיח. אם אכן יוכנסו התיקונים להסכם השלום, תוכל מצרים להכניס כוחות צבאיים רבים יותר לסיני.

בתוך כך, העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח הבוקר כי ארה"ב הגבירה באחרונה את לחציה על מצרים לשחרר את הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, העצור במדינה בחשד לריגול לטובת המוסד. על פי הדיווח, המסתמך על גורמים המוגדרים "מהימנים", הממשל האמריקאי מאיים על מצרים להפסיק את הסיוע הצבאי ולהפחית את ההשקעות במדינה אם גרפל, העצור מזה כחודשיים, לא ישוחרר.

עוד באותו נושא:
שגריר מצרים בישראל: "גרפל נמצא בידיים טובות"
דיווח במצרים: "ישראלי נוסף מואשם בריגול"
"המודיעין המצרי עקב אחר אילן גרפל כבר ב-2007"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully