וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "יש מפנה אסטרטגי ביחסי ישראל-מצרים"

ניר יהב

26.8.2011 / 19:48

מזכ"ל חיזבאללה הסביר בנאום מיוחד, כי חל שינוי ביחסים בין המדינות וכי "מצרים אומרת לישראל משהו אחר ממה שהיה בעופרת יצוקה". נסראללה גם החמיא לפלסטינים ש"בחרו בהתנגדות"

"אילו חוסני מובארק היה עדיין בשלטון, הוא היה מטיל על הפלסטינים את ההשלכות לפיגוע באילת" – כך האשים היום (שישי) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום מיוחד שנשא לרגל "יום ירושלים" המצוין באירן ובחיזבאללה ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן. "אלא שהיום העמדה הרשמית והעממית מתבטאת בהפגנות של אלפי מצרים הדורשים לסלק את השגריר הישראלי מקהיר. יש הבדל גדול בין מה שקורה היום לבין מה שמצרים אמרה לישראל בזמן מבצע 'עופרת יצוקה'. ישנו מפנה אסטרטגי באזור".

נסראללה שפע מחמאות לא רק למצרים, אלא גם לעם הפלסטיני, שבחר, לטענתו, את דרך ההתנגדות: "העם הפלסטיני מוכיח יום אחר יום כי ההתנגדות היא הבחירה שלו. העם הפלסטיני בחר בכך ועל האומה הערבית כולה לסייע לו. כפי שהלבנונים הצליחו לשחרר את אדמותיהם בסיוע אחיהם, הפלסטינים יצליחו לשחרר את אדמותיהם-שלהם".

עוד על יחסי ישראל-מצרים:
מאות מפגינים נגד ישראל באפגניסטן, מצרים ואירן
גורם ביטחוני: "סכנה מיידית בסיני, על הישראלים לצאת"
ברק: נתיר למצרים להכניס מסוקים ואלפי חיילים לסיני

עוד אמר נסראללה כי העם הפלסטיני בלבד יחליט אם המדינה הפלסטינית תקום בגבולות 67', אך הבהיר כי הוא מקווה כי מדינת פלסטין "תקום על כל אדמות פלסטין, מהים ועד הנהר". עוד הוסיף ואמר כי "הפיגוע באילת הוא הראייה לכך שישראל חיה באשליות ולכך שהעם הפלסטיני סובל לאחר כל פיגוע". בנוסף אמר כי יש לזכור את האסירים הפלסטינים הנמצאים בכלא הישראלי ואת הפליטים הפלסטינים "הפזורים ברחבי העולם".

בהתייחסו לנעשה בלוב, אמר מזכ"ל חיזבאללה כי "אין ספק" שמשטרו של קדאפי ביצע פשעים רבים נגד העם ונגד הפלסטינים. לדבריו, מבין יתר הפשעים שביצע, קדאפי "התנכר" לסוגיה הפלסטינית "והתרחק מהעולם הערבי". נסראללה קרא למורדים בלוב לשוב בחזרה לחיק העולם הערבי ואל פלסטין.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully