וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים נגד ישראל באפגניסטן, מצרים ואירן

ניר יהב

26.8.2011 / 17:01

ההפגנות מתקיימות במסגרת "יום אל-קודס" המצוין היום. בקהיר מוחים המפגינים על הרג החיילים המצרים בשבוע שעבר ובטהרן מלהיב אחמדינג'ד את ההמונים בקריאות: "המשטר הציוני - סרטני"

הפגנות נגד ישראל ברחבי העולם הערבי: מאות בני אדם הפגינו היום (שישי) נגד ישראל באירן ובאפגניסטן לרגל ציון "יום אל-קודס". גם במצרים הפגינו נגד ישראל, אך לא מאותה הסיבה, אלא במחאה על הרג חמשת החיילים המצריים בגבול ישראל-מצרים בשבוע שעבר.

עוד על המתיחות בגבול ישראל-מצרים
מאות בני אדם מפגינים מול שגרירות ישראל בקהיר
גורם ביטחוני: "סכנה מיידית בסיני, על הישראלים לצאת"
ריבלין: "הכנסת כוחות לסיני? רק באישור הכנסת"
ברק: נתיר למצרים להכניס מסוקים ואלפי חיילים לסיני

הפגנות יום ירושלים נג ישראל בקאבול, אפגניסטן, אוגוסט 2011. רויטרס
ההפגנות בבירת אפגניסטן, היום/רויטרס

מאות בני אדם התאספו בשעות הצהריים מול שגרירות ישראל בקהיר, במחאה על הרג חמשת החיילים המצרים בסוף השבוע שעבר, ודרשו לסלק את השגריר הישראלי מהמדינה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון המצרים שיגרו כוחות רבים והתפרשו סביב בניין השגרירות הישראלית בקהיר מחשש להתפרצויות אלימות. המפגינים נושאים את דגלי מצרים וקוראים קריאות כגון: "תנו לנו נשק, תנו אבק שריפה, ואנחנו נמוטט את היהודים".

בתקשורת המצרית דווח כי אחד המפגינים אף ירה לעבר הבניין והצליח להימלט בסופו של דבר מהמקום. על פי הדיווח, לאחר שהמפגין ירה לעבר הבניין התאספו סביבו עשרות בני אדם כדי למנוע מכוחות המשטרה לעצור אותו. הוא הצליח להיכנס לאחת המוניות ולברוח. על פי דיווח באתר "אל-אהראם", היורה הוא רופא בשם מוחמד אבו ריה. עוד דווח כי הוא הצליח לירות 20 יריות. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי.

עוד דווח, כי מספר מפגינים פוצצו נפצים בסמוך לבניין השגרירות, וכי אנשי צבא ומשטרה התפרשו גם על גגות הבניינים הסמוכים כדי לפקח על הנעשה.

תפילות יום ירושלים בטהרן, אירן, אוגוסט 2011. רויטרס
ציון "יום אל קודס" בבירת אירן, היום/רויטרס

גם בטהרן מתקיימת בשעה זו הפגנת מחאה נגד ישראל לאחר תפילות יום השישי. הנשיא מחמוד אחמדינג'ד אמר בנאומו בפני המפגינים כי הקמת מדינת פלסטין היא צעד ראשון לעבר שחרור פלסטין כולה ומחיקת ישראל מהמפה. "הכרה במדינת פלסטין היא לא היעד האחרון. זהו רק צעד אחד לעבר שחרור כל פלסטין. המשטר הציוני הוא מקור הווירוסים. הוא תא סרטני", אמר נשיא אירן.

גם בקאבול בירת אפגניסטן קראו מאות מפגינים קריאות נגד ישראל במסגרת "יום אל-קודס".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully