וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מארגני המחאה מול שגרירות ישראל בקהיר מאוכזבים"

ניר יהב

28.8.2011 / 9:20

מארגני ההפגנה מול בניין השגרירות הישראלית ציפו להגעתם של מאות אלפי בני אדם, אך בפועל הגיעו כאלף בלבד. עיתונאי מצרי לוואלה! חדשות: "חלק מכלי התקשורת התביישו לספר כמה הגיעו"

"מארגני 'הפגנת המיליון' מול בניין השגרירות הישראלית ביום שישי בצהריים התאכזבו ממספר המשתתפים הנמוך שהגיע להפגנה" – כך אמר אמש (שבת) לוואלה! חדשות עיתונאי מצרי, שסירב להזדהות בשמו. העיתונאי סיפר כי המארגנים תכננו שיגיעו להפגנה מאות אלפי בני אדם אך בסופו של דבר הגיעו כאלף אנשים בלבד. "חלק מכלי התקשורת במצרים התביישו לספר כמה מפגינים הגיעו, ובמקום זאת העדיפו לדווח על ההפגנה ללא ציון מספר המשתתפים", הוסיף.

יחסים מתוחים בין ישראל למצרים - כותרות אחרונות:

הדיווח על ההפגנה מול שגרירות ישראל בקהיר
המצרי שהסיר דגל ישראל מהשגרירות יזכה לאבטחה?
מפלגות ותנועות במצרים: "לבטל השלום עם ישראל"

שורפים את דגל ישראל בהפגנה מול שגרירות ישראל במצרים. Amr Nabil, AP
"אף אחד לא העריך שאכן יגיעו מיליון"/AP, Amr Nabil

מי ש"ניפח", כלשונו, את עניין ההפגנה הייתה רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" הדואגת להבליט כל הפגנה אנטי-ישראלית המתקיימת ברחבי העולם: "אל-ג'זירה נתנו להפגנה נפח מיותר וחשיבות מיותרת ביום שישי", אמר. יחד עם זאת, העיתונאי המצרי אמר כי אזרחים רבים שהשתתפו בהפגנה לא חשו מאוכזבים ממספר המפגינים הנמוך: "אף אחד לא העריך שאכן יגיעו מיליון", הוסיף.

מי שלטענתו ניהל את המשבר בין ישראל למצרים בחוכמה הייתה המועצה הצבאית העליונה שהצליחה, לדבריו, "לגרוף נקודות וכמה הישגים לא רעים, שבראשם ההסכמה הישראלית להגביר את כמות הכוחות המצרים בסיני, לאורך הגבול עם ישראל". להערכתו, המועצה הצבאית העליונה מנסה להרגיע את המתיחות עם ישראל "משום שיש לה על הראש דברים חשובים יותר בשלב זה" וייתכן שזו אחת הסיבות שלא הגיעו רבבות אנשים להפגנה מול בניין השגרירות.

בתקשורת המצרית לא התייחסו אתמול לאכזבת מארגני הפגנת המיליון, שציפו למאות אלפים אך הסתפקו במאות בלבד. העיתונים המצרים דיווחו בהרחבה על ההפגנה בקהיר, כמו גם על הפגנות דומות בערים אחרות במצרים, וציינו כי בהפגנות השתתפו "אלפי בני אדם". העיתון היחיד שהודה כי הגיעו מעט מפגינים היא "אל-מסרי אל-יום" שכתב כי ההשתתפות בהפגנה הייתה "סמלית" אך הסביר כי הסיבה לכך היא שאנשי תנועת 'האחים המוסלמים' העדיפו "להתפלל".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully