וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: "נתמוך באו"ם בהכרה במדינה פלסטינית"

ניר יהב

25.8.2011 / 0:02

חיזוק משמעותי למדינה שבדרך: כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי שליח סין למזרח התיכון הודיע שבייג'ינג תומכת ביוזמה שתעלה לעצרת האו"ם בספטמבר: "תמיד תמכנו בזכויותיכם"

שליח סין למזרח התיכון, וו סיקו, הודיע לבכירי הרשות הפלסטינית כי בייג'ינג תומכת בפנייתם לאו"ם לשם קבלתה כחברה מלאה באו"ם. כך דיווחה אמש (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית הפלסטינית.

לפי הדיווח, סיקו נפגש עם מזכ"ל נשיאות הרשות, טייב עבד א-רחים, והעביר לו וליתר ההנהגה הפלסטינית מסר מבייג'ינג, לפיו סין תומכת במהלך הפלסטיני הצפוי בספטמבר. מדובר, אולי, בתמיכה הדיפלומטית החשובה ביותר לה זכו הפלסטינים מאז הכריזו על היוזמה שלהם לפנות לאו"ם.

היוזמה הפלסטינית - כותרות אחרונות
שגריר סין בישראל: "רוצים מדינה פלסטינית"
באש"ף מבטיחים: לא תהיה אלימות ברחובות
הניו יורק טיימס מזהיר: "המהלך יזיק לכולם"
ברק למזכ"ל האו"ם: לא יודע אם יתחדש המו"מ

סין נחשבת לאחת החברות הבכירות והחשובות באו"ם, ומשמשת כאחת מחמש החברות הקבועות באחד הגופים המשמעותיים במועצת הביטחון, מעמד שמעניק לה זכות וטו על כל החלטה של המועצה, בדומה לארצות הברית, רוסיה, בריטניה וצרפת. "ההנהגה הסינית והעם הסיני עוקבים בעניין רב אחר ההכנות הפלסטיניות לקראת הפנייה לאו"ם", אמר סיקו לבכירים הפלסטינים שעמם נפגש היום ברמאללה. "בייג'ינג תומכת בפנייה הפלסטינית, כפי שתמיד תמכה בזכויותיו של העם הפלסטיני ובסוגיה הצודקת שלו". עוד אמר סיקו כי צעד זה אינו סותר את הצורך לחדש את המשא ומתן עם ישראל, שיבוסס, לדבריו, על הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר לפני כעשרה ימים כי הרשות הפלסטינית תגיש את בקשתה להכרה של האו"ם ב-20 בספטמבר. "יו"ר הרשות אבו מאזן יגיש באופן אישי את הבקשה למזכיר הכללי של האו"ם, באן קי-מון, בפתיחת העצרת הכללית ה-66", אמר. "לבנון תחזיק בנשיאות של מועצת הביטחון בחודש ספטמבר, והדבר יסייע לנו, מפני שלמדינה הנשיאה יש זכויות קריטיות", הוסיף.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully