וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיליוני פלסטינים ייצאו לרחובות, לא תהיה אלימות"

ניר יהב

14.8.2011 / 9:53

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף אמר שלקראת ההכרזה החד צדדית על מדינה פלסטינית בספטמבר, תארגן הרשות מחאה לא אלימה שתוציא מיליוני פלסטינים לרחובות. "לא יושלכו אבנים, גם לא פרחים"

לקראת 20 בספטמבר, המועד שבו הרשות הפלסטינית תפנה לאו"ם בבקשה לקבל הכרה במדינה עצמאית, מתכננים הפלסטינים מסע הסברה נרחב תחת הכותרת "פלסטין – המדינה ה-194". מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, אמר כי אש"ף ישיק תנועה עממית בלתי-אלימה בהשתתפות מיליוני בני אדם "שילוו את הפנייה הפלסטינית לאו"ם ב-20 בספטמבר ויביעו בה תמיכה".

בפגישה שקיים ברמאללה עם נציגי מפלגות ומוסדות, אמר עבד רבו, כי "זוהי מערכה של העם כולו. לא נצליח ללא קונצנזוס עממי. מיליונים צפויים לצאת לרחובות כחלק מתנועה עממית בלתי-אלימה שתתבע לקבל את מדינת פלסטין כמדינה ה-194 של האו"ם". בפגישה סוכם שהקמפיין יחל ביום הפתיחה של העצרת הכללית של האו"ם.

"המהלך חייב להתבצע במסגרת קמפיין לאומי מקיף בכל הקהילות הפלסטיניות", הבהיר עבד רבו. "בנוסף, הקמפיין חייב להיות בלתי-אלים. לא יושלכו במסגרתו אבנים ואפילו לא פרחים".

עוד על ההכרזה של הפלסטינים באו"ם בספטמבר
הפלסטינים: ב-20 בספטמבר נגיש בקשה להכרה של האו"ם
"הרשות תפנה לאו"ם גם אם יחודש המו"מ עם ישראל"
"ישראל הרסה השלום, על ארה"ב להימנע מווטו באו"ם"

מפגינים פלסטינים בעזה קוראים לפיוס בין חמאס לפתח. חאתם מוסא, AP
הרשות הפלסטינית תהיה המדינה ה-194 באו"ם?/AP, חאתם מוסא

בתוך כך, דיווח אתמול גורם פלסטיני לסוכנות הידיעות הצרפתית כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש בחודשים האחרונים ארבע פעמים עם הנשיא שמעון פרס במטרה לנסות ולחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. על פי הדיווח, הפגישות נערכו בעמאן שבירדן ובלונדון. הפגישה החמישית, שהייתה אמורה להיערך לפני שבועיים בעמאן, בוטלה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד דווח כי נתניהו עודכן בכל פרטי הפגישות.

הגורם מסר כי אבו מאזן אמר לבכירים בפתח, עמם הוא נפגש שלשום ברמאללה, כי נתניהו צפוי לאמץ את התוצאות של פגישות אלו: "נפגשתי עם פרס בעמאן ובלונדון בניסיון להחיות את תהליך השלום על יסודות נכונים. פרס אמר לי שהמגעים איתו יכולים להגיע לתוצאות וכי ממשלת ישראל ובראשה נתניהו עשויה לקבלן".

פגישת פרס-אבו מאזן, ספטמבר 2010. חוזה מארקז, רויטרס
"פרס אמר לי שהמגעים איתו יכולים להגיע לתוצאות וכי ממשלת ישראל ובראשה נתניהו עשויה לקבלן", אמר אבו מאזן לדברי הגורם. שמעון פרס ואבו מאזן/רויטרס, חוזה מארקז

עוד אמר אבו מאזן, לטענת המקור: "לאחר ארבע הפגישות הייתה אמורה להיערך פגישה חמישית בעמאן אולם פרס ביטל אותה ואמר לי 'אני מצטער. ממשלת ישראל לא מקבלת את הנושאים שעליהם אנו מנהלים מגעים, ואין לי מה לעשות בנידון'". לטענת הגורם, אבו מאזן לא אמר אם הגיע לתוצאות כלשהן במגעים עם פרס או לא.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח בתחילת החודש כי נתניהו הוא מי שסיכל את הפגישה שהייתה אמורה להיערך בין פרס לאבו מאזן בעמאן. בפגישה, כך נטען, היה אמור פרס להציג לאבו מאזן הצעות שיובילו לחידוש המשא ומתן המדיני ובכך למנוע את הפנייה הפלסטינית לאו"ם.

על פי הדיווח המסתמך של גורם פלסטיני, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, תכנן פגישה בין אבו מאזן לפרס בעמאן. אבו מאזן היה כבר בדרכו לבירה הירדנית לקראת הפגישה, אולם ברגע האחרון הפגישה בוטלה לבקשתו של פרס, שאמר לאנשיו של אבו מאזן שאין לו שום דבר חדש להציג ליו"ר הרשות בפגישה, שכן "ראש הממשלה לא הציג לפרס שום רעיון חדש שיוכל להעביר לאבו מאזן".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully