וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו-יורק טיימס: "להיזהר מהמהלך הפלסטיני באו"ם"

מאמר המערכת בעיתון טוען שאם ארה"ב תיאלץ לבלום בכוח את ההכרה במדינה הפלסטינית, הדבר יפגע בכל המעורבים בדבר. "נתניהו ואבו מאזן ויתרו על המו"מ. הפתרון - קווי 1967", נכתב במאמר

העיתון "ניו יורק טיימס" מגנה את כוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם בחודש הבא באופן חד-צדדי כדי שהארגון יכיר במדינתם. במאמר המערכת שפורסם הבוקר (שני) מזהיר אחד העיתונים הנחשבים ביותר בעולם מפני ההשלכות הצפויות של המהלך, שעלולות, כלשונו, לפגוע פגיעה עמוקה בכל המעורבים בדבר.

כותרות אחרונות בנושא
הפלסטינים: "מקווים שמחאת הדיור תדיח את נתניהו"
נתניהו מתריע: "המהלך הפלסטיני יעכב את השלום"
שר החוץ צופה: שפיכות דמים אחרי ההכרזה באו"ם"

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
העיתון מזכיר כי נתניהו ואבו מאזן לא נועדו מאז פגישת הפסגה בבית הלבן אשתקד/רויטרס

"אנו מזדהים עם סבלם של הפלסטינים ועם התסכול שהם חווים", נכתב במאמר הבוקר. "במשך שנים הבטיחו להם פתרונות בדמות משא ומתן. הנשיא ברק אובמה הבטיח שעד ספטמבר יגובש הסכם, אך הפלסטינים נותרו בידיים ריקות".

המאמר מזכיר את ההתנגדות הצפויה של וושינגטון להכרה חד-צדדית במדינה הפלסטינית, ועל כוונתה להטיל וטו במועצת הביטחון על המהלך. העיתון מזהיר כי אם תיאלץ ארצות הברית לנצל את מעמדה כדי לבלום בכוח את המהלך, הדבר עלול לפגוע הן במעמדה בארגון - והן במעמדה של ישראל. "במקום להכיר בפלסטין כחברים מלאים באומות המאוחדות, הם יכולים תחת זאת לבקש מהעצרת הכללית הכרה כמדינה בלבד או הכרה כמעמד של חברה משקיפה. בקשה זו תאושר, ללא ספק", ממליץ העיתון.

המאמר טוען כי ברקע כישלונם של האמריקאים לכפות הקפאת בנייה בשטחים, גם אבו מאזן ויתר על המאמצים לחידוש השיחות, ו"אינו רואה דבר מלבד ההכרזה הצפויה באו"ם". עוד נכתב, כי "הדרך הטובה ביותר, וכנראה היחידה להתגבר על המכשול, היא לקיים משא ומתן רציני בין ישראל לפלסטינים", וכי נציגים משני הצדדים "כלל לא ישבו יחד באותו החדר מאז ספטמבר 2010".

עם זאת, העיתון מטיל את האשמה לקיפאון במשא ומתן גם על ישראל, ובמיוחד על ראש הממשלה. "בנימין נתניהו השתמש בכל תירוץ אפשרי כדי לחמוק מהמגעים", נכתב, ונטען כי נתניהו זלזל במאמציו של אובמה לתווך בין הצדדים, בעידודם של חברי המפלגה הרפובליקנית. הפתרון שמציע העיתון, לסיכום, הוא חידוש השיחות בתיווך נציגי הקוורטט, לקראת גיבוש הסכם להקמת מדינה פלסטינית בקווי 1967. "על ארצות הברית וידידותיה להניח מפה על השולחן, לוח-זמנים והצעה להצבעה באו"ם. מועצת הביטחון והליגה הערבית צריכות לעמוד מאחורי הסכם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully