וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה וטו, הפלסטינים לא מוותרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.2.2011 / 17:30

אחרי שארה"ב הטילה וטו במועצת הביטחון על ההצעה לגינוי הבנייה בהתנחלויות, ברשות הפלסטינית מאיימים לפנות לעצרת הכללית של האו"ם. יאסר עבד רבו: "אין מתווך אמריקאי בתהליך השלום"

לא מרימים ידיים: הרשות הפלסטינית מתכננת לפנות לעצרת הכללית של האו"ם בדרישה לגנות את ישראל על הבנייה בהתנחלויות. זאת לאחר שארה"ב הטילה אמש וטו על הצעת גינוי דומה במועצת הביטחון של האו"ם.

יאסר עבד רבו, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, אמר היום (שבת) לסוכנות הידיעות הצרפתית: "החלטנו לפנות לעצרת הכללית של האו"ם, כדי להעביר החלטה נגד ההתנחלויות, לגנות אותן ולהדגיש את חוסר הלגיטימיות שלהן. לאחר מכן נגיש למועצת הביטחון טיוטה לגינוי ההתנחלויות".

לדברי עבד רבו, "הווטו האמריקאי לא יעצור את פנייתנו לעבר מוסדות בינלאומיים ולא יחליש את רצוננו בחירות ובעצמאות". הוא הוסיף, כי "אין מתווך אמריקאי בתהליך השלום".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס אף הוא הערב לווטו שהטילה ארה"ב. לדברי אבו מאזן, "הצלחתנו בגיוס 14 קולות במועצת הביטחון בעד החלטת הגינוי לבנייה הישראלית בהתנחלויות היא ניצחון לדיפלומטיה הפלסטינית למרות הווטו האמריקאי. ההנהגה הפלסטינית הייתה נתונה ללחצים כבדים מאד ביומיים האחרונים אולם השמירה על האינטרסים של העם הפלסטינים עמדה מעל הלחצים הללו".

בעקבות הטלת הווטו, הקונסוליה האמריקנית בירושלים הגבילה את תנועת אנשיה ברחבי הגדה. בין היתר, נאסר עליהם לנסוע לעיר יריחו ולנסוע בכבישים מסויימים בגדה המערבית. נכון לעכשיו האיסור יהיה בתוקף עד ליום שני הקרוב. ככל הנראה ההחלטה מושפעת מהפגנות אנטי-אמריקניות שהתקיימו במהלך השבת בגדה. ליד טולכרם התרכזו מאות פלסטינים ופתחו בצעדת מחאה לאורח גדר ההפרדה תוך שהם מנופפים בדגלי פלסטין. הפגנות מסוימות צפויות להתקיים מחר.

14 מדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם הצביעו ביום שישי בעד ההצעה הפלסטינית לגנות את ישראל בשל הבנייה בהתנחלויות. ארצות הברית הייתה המדינה היחידה שהביעה התנגדות למהלך, ולבסוף נאלצה להטיל עליו וטו. זוהי הטלת הווטו הראשונה של ארצות הברית באו"ם בכהונת ממשל הנשיא אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully