וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הרשות מתכננת שפיכות דמים שלא נראתה"

פנחס וולף

7.8.2011 / 13:23

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו סיכם את מושב הכנסת והזהיר מפני הצפוי להתרחש בספטמבר הקרוב: "אני רואה יותר ויותר הכנות לאלימות". על המחאה החברתית: "כולם צודקים, השאלה מה עושים"

"הרשות הפלסטינית מתכננת אלימות ושפיכות דמים שטרם נראו כמותם. כמה שיותר שהם מדברים על כך שהם רוצים לפעול במישור המדיני, אני רואה יותר ויותר הכנות לאלימות ושפיכות דמים", כך פתח היום (ראשון) שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את מסיבת העיתונאים שלו לסיכום מושב הכנסת, בהתחייחסו להכנות לקראת ההכרזה החד צדדית של הרשות הפלסטינית על מדינה בעצרת האו"ם בחודש ספטמבר.

ליברמן המשיך והזהיר כי "כשאתה מכין צעדה של עשרות אלפים שהולכים להסתער על מחסום ארם וקלנדיה ולעבור בכוח בלי להיבדק בניגוד לכל הכללים המקובלים, אז שכל אחד יעריך מה יהיה האפקט של ה-30-40 אלף אנשים האלה. השאלה היא איך אמורים להתנהל חיילים וקצינים? אולי יהיו כמה חמומי מוח. זו יצירת אלימות לממדים שלא ראינו".

עוד אמר שר החוץ בעניין זה כי "זה חמור ואנחנו מתכוונים להתריע ולחשוף, ברור שלצעדה של אלפים יש רק מטרה אחת: לגרור את הקהילה הבינלאומית ולהביא פתרון כפוי ולא דרך משא ומתן ישיר. אחד הדברים שלוחצים על הרשות הפלסטינית זה המצב הכלכלי המאוד לא פשוט, שנוצר באי עמידה בהתחייבויות וירידה דרמטית בתמיכה של הליגה הערבית ברשות הפלסטינית, שהפחיתה ב-300% את התמיכה ברשות. אחד הפתרונות ללחץ הכלכלי זה מבחינתם יצירת אלימות. מבחינתי צריכה להיות החלטה מחייבת לנתק כל קשר עם הרשות".

ליברמן התייחס בדבריו גם למחאה החברתית ההולכת וגוברת ואמר כי "אין ספק שכולם צודקים: הרופאים, הרפתנים, העובדים הסוציאליים, הפרקליטים, המורים, השוטרים. אין אחד שלא צודק. השאלה מה עושים עם כל התביעות הצודקות יחד. יש חצי כוס ריקה, אבל גם חצי כוס מלאה. יש מה לשפר ולעשות, אבל יש לנו נכס גדול של ישראל - יציבות כלכלית ולא הייתי מציע לפגוע ביציבות על ידי החלטות חפוזות ולמרות הלחצים, אסור לנו לזעזע את המערכת הכלכלית".

ליברמן הוסיף לגבי המחאה החברתית כי "אי אפשר להגדיל את הגירעון כל הזמן או להדפיס כסף. צריך לתת פתרונות למעונות יום ולגני ילדים, צריך למצוא פתרונות הרבה יותר פרקטיים ומשקפים את המציאות ואת צרכי המשק. בנוגע לבתי החולים, ברור שחסרות בארץ מיטות אשפוז. אין ספק שנדרש שיפור בבתי החולים בפריפריה. היה לי אתמול אורח מחו"ל והלכתי איתו בנווה צדק. יש שם עשרות או מאות פאבים ובתי קפה ולא יושבים שם טייקונים, אתמול היו שם גם סטודנטים".

עוד באותו נושא:
ברשות מבטיחים: "נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר"
"הרשות תפנה לאו"ם גם אם יחודש המו"מ עם ישראל"
עריקאת: "ההחלטה נפלה, פונים לאו"ם כדי לקבל הכרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully