וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק למזכ"ל האו"ם: לא יודע לצפות אם יתחדש המו"מ

השר נפגש בניו יורק עם באן, שהבהיר בפניו כי יש להפסיק לבנות בשטחים - ולסיים את המצור על עזה. המזכיר לא התייחס במפורש להכרה במדינה הפלסטינית, הצפויה בעוד כמה שבועות בלבד

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש הלילה (שבת) בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. השניים לא קיימו מסיבת עיתונאים בתום הפגישה, אך מסרו לתקשורת הודעה משותפת, בה נכתב שברק הדגיש בפני באן כי "ישראל מחפשת נוסחה שתאפשר לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים". מזכ"ל האו"ם הדגיש אף הוא בפגישה כי על ישראל לשוב ולקיים דיאלוג מדיני עם הפלסטינים.

השניים דנו בנעשה בגדה המערבית, ברצועת עזה, בלבנון ובמזרח התיכון כולו. באן הדגיש כי על ישראל לעשות מאמצים גדולים יותר על מנת לסיים את המצור המתמשך על רצועת עזה. באן הצטרף לקריאת נציגי הקוורטט האחרים, והביע את דאגתו מהרחבת הבנייה בהתנחלויות בשטחים ובמזרח ירושלים, כפי שעשה גם בעבר. באן קורא באופן מסורתי לישראל לעצור את הבנייה במקומות אלה, ולפרק את כל המאחזים שהוקמו מאז 2001.


עוד באותו נושא:
למרות התנגדות האו"ם: אושרה עוד בנייה בהתנחלויות
אבו מאזן: "לא רוצים שאפנה לאו"ם? תנו חלופה אחרת"
מקורות ברשות: "אבו מאזן הסכים לחדש המשא ומתן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הביטחון, אהוד ברק, ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן טבעי, הנושא המרכזי שעלה בפגישה היה התכנסות העצרת הכללית של האו"ם בספטמבר, בו צפויה הרשות הפלסטינית לבקש הכרה במדינה שגבולותיה ארבעה ביוני 67'. ברק שב והביע את התנגדותה של ישראל להכרה חד-צדדית של האו"ם במדינה בתנאים אלה. בהודעה לתקשורת, לא נמסרה התייחסותו המפורשת של המזכיר הכללי באן לנושא.

בתום הפגישה, אמר שר הביטחון כי אינו יכול לצפות מראש אם אכן יתחדש המשא ומתן מול הפלסטינים, אך הדגיש כי ישראל עדיין עושה מאמצים כדי לאפשר זאת. עוד אמר ברק כי הוא מאמין ששיחות ישירות הן הדרך היחידה להגעה להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully