וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות האו"ם: אושרה בנייה בגדה

21.5.2008 / 17:04

שר השיכון הורה לפרסם מכרז לבניית 286 יחידות דיור בבית"ר עילית, למרות התנגדות הקוורטט, והתחייבות ישראל להפסיק הבנייה בגדה

ישראל הכריזה היום (רביעי) על תוכניות חדשות לבניית 286 יחידות דיור חדשות בהתנחלות בית"ר עילית בגדה, למרות קריאותיה של ארה"ב להפסיק את הבנייה. שר הבינוי והשיכון זאב בוים הורה לפקידי משרדו לפרסם מכרז לבניית ההתנחלות, שסמוכה לירושלים , באומרו כי הבנייה תיתן מענה "לצרכים הבוערים בעקבות גידולה הטבעי של ירושלים".

בתחילת החודש קרא מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בכינוס הרביעיה הבינלאומית בלונדון להפסקת הבנייה בהתנחלויות ופירוק כל המאחזים שהוקמו מאז 2001. לקריאתו הצטרפה גם שרת החוץ האמריקאית, קונדוליזה רייס, שקראה "לקבוע אחת ולתמיד היכן יעבור הגבול בין ישראל והרשות הפלסטינית", ובכך לסיים את הוויכוח על הבנייה הישראלית בשטחים הנתונים במחלוקת.

שבוע לאחר מכן שיגר ראש הממשלה אהוד אולמרט מכתב רשמי לשרי הביטחון, השיכון והחקלאות, ובו הנחה להימנע מכל בנייה ביהודה ושומרון ללא אישור מראש שלו ושל שר הביטחון. אולמרט הדגיש כי הנחיה זו היא בהמשך להודעתו בישיבת הממשלה ב-19 בנובמבר, לפני ועידת אנאפוליס, שבה הודיע כי ישראל לא תבנה התנחלויות חדשות ותפנה מאחזים, וכן לאור התחייבויות ישראל במפת הדרכים מאפריל 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully