וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לחטיפות: כוחות מצריים נפרשו בסיני

בצל הקריאה של המטה ללוחמה בטרור לישראלים לצאת מחצי האי סיני מחשש לפיגועים, פרש צבא מצרים כוחות לאורך הצירים המובילים לשארם א-שייח'

צבא מצרים פרש כוחות לאורך הצירים המובילים לאזור התיירות בשארם א-שייח' ובהרים באזור. זאת כדי למנוע מתאי טרור לבצע פיגועים נגד תיירים, בהם גם ישראלים, הנופשים בחצי האי סיני.

האיום הביטחוני בסיני - כותרות אחרונות
אחרי הפיגוע המשולב בדרום: חודדה אזהרת המסע לסיני
גבול ישראל-מצרים: שטח הפקר לאל-קאעדה וחמאס
"הרופא של בן לאדן פיקד על אימון ענק בסיני"
בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצריים נכנסו לסיני"

המטה ללוחמה בטרור התריע באחרונה, כי ממידע עדכני ומהימן הנמצא בידי כוחות הביטחון בישראל עולה שארגוני הטרור ממשיכים בימים אלה לנסות לחטוף תיירים ישראלים בסיני לצרכי מיקוח. במערכת הביטחון טוענים, כי המידע מצביע על כך שגורמי הטרור השוהים בסיני מתאמים הכנות לפיגועים עם סייענים משבטי הבדואים המקומיים.

מאות ישראלים חצו את הגבול

המטה ללוחמה בטרור הדגיש כי המצב הביטחוני בסיני מתאפיין בחוסר יציבות. מצב זה, יחד עם ההתרעות לביצוע פיגועים, מייצרים סכנה ממשית לפגיעה בישראלים השוהים שם. לדברי גורם ביטחוני בכיר, "בסוף השבוע פגע צה"ל בחוליית חמאס ברצועת עזה, שהייתה מעורבת בהכנות לפיגוע בסיני. אירוע זה ממחיש את ממשות הניסיונות ועדכניותם". עוד ציין הגורם הבכיר כי האיום הוא קונקרטי וגבוה מאוד.

בהתאם לכך, המטה ללוחמה בטרור קרא לכל הישראלים השוהים בסיני לעזוב את המקום לאלתר ולשוב ארצה. משפחות הישראלים השוהים בסיני התבקשו ליצור קשר עם יקיריהם ולעדכנם באזהרת המסע. עם זאת, מבדיקה של וואלה! חדשות עולה, כי מאות ישראלים, ובהם משפחות וילדים, עברו בשבוע האחרון את הגבול לחצי האי סיני כדי לנפוש לאורך החופים.

בשבוע שעבר החל הצבא המצרי במבצע "הנשר" למיגור תאי הטרור בחצי האי סיני ואף העביר בקשה לישראל לתגבר את המבצע בכוחות נוספים בניגוד להסכם השלום. גורם בכיר במערכת הביטחון בישראל אישר כי ישראל נוטה לאשר את הבקשה. עם זאת, טרם ניתנה עליה תשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully