וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרופא של בן לאדן פיקד על אימון ענק בסיני"

ניר יהב

23.8.2011 / 10:33

לפי דיווח בעיתון מצרי, הצבא לכד את רמזי מוואפי בזמן שפיקד על אימונים צבאיים של כ-40 אנשי אל-קאעדה. עוד נטען כי מאות מפעילי הארגון נשלחו לחצי האי כדי להקים "אמירות איסלמית"

רופאו האישי של אוסמה בן לאדן, רמזי מוואפי, שנתפס לפני כשבוע על ידי כוחות הביטחון המצריים במהלך מבצע צבאי שנערך בחצי האי סיני, אותר בזמן שפיקד על אימונים צבאיים של כ-40 פעילים בארגון אל-קאעדה. גורמים המוגדרים כמהימנים מסרו (שלישי) לעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", כי האימונים באזור אל-עריש בוצעו תחת אבטחה כבדה, שכללה כלי רכב ועליהם משגרי טילי נ"ט.

עדי ראייה דיווחו לעיתון כי 15 חמושים, מאנשיו של מוואפי, איבטחו את האימון הצבאי כשהם נושאים רובים ומשקפות. גורמי ביטחון בסיני גם דיווחו לעיתון, כי מאות פעילים מתאים "רדומים" ברחבי מצרים הצטרפו באחרונה אל פעילי הג'יהאד הנמצאים בחצי-האי סיני, ולכן החליטו לשנות את השגרה שלהם. על פי הדיווח, מאות הפעילים קיבלו הוראה לפני מספר חודשים להגיע לסיני כדי להקים שם "אמירות איסלמית".

המצרים עושים סדר בסיני - כותרות אחרונות
המבצע המצרי בסיני: מצוד אחר הרופא של בן לאדן
בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצריים נכנסו לסיני"
גם לאחר הפיגוע: מצרים ממשיכה במבצע בסיני
מצרים: הצבא חשף מפעל נשק גדול בסיני

גורמים בסיני אמרו לעיתון כי אותם חמושים הגיעו לסיני ביחד עם בני משפחותיהם, והם כעת מתחבאים במקומות שונים ברחבי חצי-האי. מנגד, גורם ביטחוני הכחיש את הדיווח לפיו מוואפי אכן שהה בסיני. "ישראל הפיצה את השמועה הזו", אמר. יחד עם זאת, הוא אישר כי ברחבי סיני נמצאים שבעה בסיסים צבאיים המיועדים לאימון החמושים הג'יהאדיסטים, המזוהים עם אל-קאעדה.

לפני כשבוע דיווחה התקשורת המצרית כי רופאו האישי של אוסמה בן לאדן - מנהיג הארגון שחוסל בפקיסטן במאי האחרון - ששימש גם כמומחה חומרי הנפץ שלו, אותר בסיני. הרופא, רמזי מוואפי, היה אחד האסירים שנמלטו מבית כלא בקהיר במהלך ההפיכה בתחילת השנה.

על פי הדיווח, אל-מוואפי, מצרי בן 59, הצטרף לאל-קאעדה במהלך שהות באפגניסטן ושימש לאורך שנים כרופאו האישי של בן לאדן וכמומחה לענייני חומרי נפץ. בין היתר, הוא הפעיל מעבדה לייצור חומרי נפץ בטורה-בורה, אזור בגבול פקיסטן-אפגניסטן בו הסתתרו בכירי אל-קאעדה במשך שנים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully