וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: החביא סכין בתפילין ורצח את הרב אבוחצירא

רמי שני

23.8.2011 / 13:13

אשר דהאן הואשם ברצח הרב, למרות חוות דעת לפיה הוא אינו כשיר לעמוד לדין. לפי כתב האישום, דהאן דקר למוות את אבוחצירא משום שלא היה מרוצה מעצת הרב לא להתגרש מאשתו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש בצהריים (שלישי) כתב אישום נגד אשר דהאן, בן 42 מהיישוב אלעד, בגין רצח הרב אלעזר אבוחצירא שאירע לפני כשלושה שבועות. לפי כתב האישום, דהאן שנמנה עם חסידי הרב במשך שנים, חשד שאשתו בוגדת בו והחליט להתגרש ממנה. הוא ביקש את עצתו של הרב, אשר יעץ לו לא להתגרש. המלצה זו לא מצאה חן בעיניו של דהאן, שסבר כי היא נמסרה מתוך שיקול דעת מוטעה וגם "כתוצאה מחמדת ממון", ולפיכך החליט - כך נטען - לרצוח את הרב.

רצח הרב אבוחצירא - כותרות אחרונות
הפרקליטות תבקש חוות דעת נוספת לדוקר הרב אבוחצירא
החשוד ברצח הרב אבוחצירא לא כשיר לעמוד לדין
פרס בבית משפחת אבוחצירא: "הוא היה נכס ומנהיג"
תיעוד נדיר: הדקות שאחרי רצח הרב אבוחצירא

אשר דהאן, חשוד ברצח הרב אלעזר אבוחצירא בהגשת כתב האישום, אוגוסט 2011. שי מכלוף
הנאשם ברצח בבית המשפט, הבוקר/שי מכלוף

לפי כתב האישום, דהאן הצטייד במכתב ובסכין ארוכה, אותה הכניס לתיק התפילין שלו - ונסע לבאר שבע בסוף חודש יולי האחרון, לאחר שווידא שהרב מקבל קהל באותו יום. הוא קיווה למסור את המכתב לרב, כדי שיקרא אותו בשעת המפגש ביניהם והדבר יסיח את דעתו. כשהגיע לבית הכנסת, הוא הכין את הסכין על גופו - כך נטען - והמתין לפגוש את הרב. כשהגיע תורו, הוא מסר באמצעות השמש את המכתב לרב ובשעה שהרב קרא אותו, שלף דהאן את הסכין ודקר אותו.

"הנאשם רכן לכיוונו של הרב המנוח, תוך שהוא דוחף את השמש", נאמר בכתב האישום. "הנאשם מלמל 'בשם השם נעשה ונצליח', שלף את הסכין מהנדן שהיה טמון במכנסיו ודקר את הרב המנוח דקירה אחת בבית החזה, שגרמה למותו של הרב המנוח".

פרקליטות המחוז הדרומי צפויה להגיש בקשה לבית המשפט לעצור את דהאן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ולבקש במהלך זמן זה שהוא יעבור בדיקה פסיכיאטרית כדי לקבל חוות דעת נוספת. זאת לאחר שבחוות הדעת הקודמת שנמסרה בעניינו נקבע, כי הוא אינו אחראי למעשיו ואינו כשיר לעמוד לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully