וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלעזר אבוחצירא נרצח בדקירות בישיבתו בבאר שבע

מוטי לוי ורמי שני

29.7.2011 / 1:31

במהלך שעת קבלת קהל נכנס לחדרו של הרב גבר, שביקש לקבל את ברכת הרב, ודקר אותו מספר פעמים. הדוקר ניסה להימלט ונלכד על ידי אזרחים שהעבירו אותו לידי המשטרה

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דקנברג, עריכה: אמיר קוטיגרו)

הרב אלעזר אבוחצירא נדקר הלילה (שישי) למוות במרכז לימודים תורני בבאר שבע על ידי אדם שביקש לקבל את ברכתו. צוות מד"א שהוזעק למקום פתח במאמצי החייאה אולם לאחר זמן מה נאלץ לקבוע את מותו של הרב. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות הדקירה ועצרה חשוד במעשה.

מחקירה ראשונית עולה כי במהלך קבלת קהל בישיבה של הרב בבאר שבע, סמוך לחצות, נכנס לחדרו אדם כדי לקבל את ברכת הרב, כשלפתע החל לדקור את אבוחצירא. הדוקר ניסה להימלט ונלכד על ידי אזרחים שהיו במקום שהעבירו אותו לידי המשטרה. צוות מד"א שהגיע למקום החל לבצע ברב פעולות החייאה תוך שהוא מעביר אותו לבית החולים סורוקה, שם נמשכו מאמצי ההחייאה שבסופם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. במקום נאספו אנשים רבים שהגיעו להתאבל על מותו של הרב.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, אמר בשיחה לוואלה! חדשות לאחר המקרה "אין לי מילים, אני בהלם , אני כואב את הרצח הזה". השר סיפר כי הוא עושה את דרכו כעת לבית החולים סורוקה ולאחר מכן לבית המשפחה בבאר שבע.

הרב אלעזר אבוחצירא נרצח בדקירות בביתו בבאר שבע. אלברטו דנקברג
התקהלות מחוץ לביתו של הרב/אלברטו דנקברג

נצר למשפחת מקובלים ידועה - נכדו של הבאבא סאלי

איש זק"א שגר בסמוך, סיפר כי הוא שמע זעקות ורץ מהר לראות מה קרה: "ראיתי שהעלו בן אדם על מכונית ומיד אחר כך הגיעה המשטרה ועצרה אותו. אחר כך סיפרו לי שהרב נדקר בתוך מבנה הישיבה. אני לא הצלחתי להבין בדיוק מה קרה, הגיע לכאן צוות של מד"א ואנשים התחילו לטפל בו".

הרב אלעזר אבוחצירא הוא נצר למשפחת מקובלים ידועה בציבור החרדי ובכלל הציבור המזרחי בישראל. הוא נכדו של רבי ישראל אבוחצירא - הבאבא סאלי ואחיינו של הרב ברוך אבוחצירא - ה"באבא ברוך", המתגורר בנתיבות ואחיו של המקובל דוד אבוחצירא מנהריה. בשעה 9:00 יתכנסו רבים ממאמיניו של הרב בבית הכנסת שברחוב קפריסין בבאר שבע ומשם ייסעו לבית הכנסת פורת יוסף ברחוב מלכי ישראל בירושלים, שם יינשאו בשעה 11:00 הספדים לרב. לאחר ההספדים יובל הארון לבית העלמין בהר הזיתים בבירה, שם ייפתח טקס ההלוויה בשעה 12:00

הרב אבוחצירא נודע בהתנזרותו והסתגרותו. תמונותיו נדירות מאוד ולפי עדויות תלמידיו יש מנהרה אשר מובילה מביתו אל הישיבה דרכה הוא עובר וכך אינו יוצא לרחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully