וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בבית משפחת אבוחצירא: "הוא היה נכס ומנהיג"

הנשיא הגיע לנחם את משפחתו האבלה של הרב שנרצח בדקירות סכין בישיבתו בבאר שבע. "אני מזועזע מהרצח", אמר פרס וקרא לאחדות בעם סביב המחאה על רצח הרב

נשיא המדינה שמעון פרס הגיע הבוקר (שלישי) לנחם את בני משפחתו של הרב אלעזר אבוחצירא שנרצח בשבוע שעבר בבאר שבע. הנשיא ניחם את אחיו של הרב, רבי דוד אבוחצירא מנהריה, הרב יקותיאל אבוחצירא מאשדוד והרב רפאל אבוחצירא ובניו.

עוד על רצח הרב אלעזר אבוחצירא:
תיעוד נדיר: הדקות שאחרי רצח הרב אבוחצירא
הרב אלעזר אבוחצירא נרצח בדקירות בישיבתו בבאר שבע
הרב שנרצח בבאר שבע - נכדו של ה"באבא סאלי"
עשרות אלפים ליוו את הרב אבוחצירא בדרכו האחרונה

הנשיא פרס נפגש עם ראשי מחאת האוהלים. גדעון צנטנר
משפחת אבוחצירא היא בעלת משמעות היסטורית וחוצה את כל שכבות העם והמדינה/גדעון צנטנר

הנשיא אמר בפתח הביקור, כי "ישנם רגעים בהם העם מאוחד כמשפחה אחת. משפחת אבוחצירא היא בעלת משמעות היסטורית וחוצה את כל שכבות העם והמדינה, לכן מדובר בצער של כולנו. הרב היה נכס ומנהיג בעם היהודי ולכן במקום שיש גדולה אין מחלוקת. אני מזועזע מהרצח. מה שמאחד את העם היא המחאה נגד הרצח הנפשע". פרס הוסיף, כי "בעשרת הדיברות כתוב במפורש 'לא תרצח' - לא תרצח אף אדם, על אחת כמה וכמה לא מנהיגים".

הנשיא פנה לבני המשפחה ואמר: "תכונה מופלאה נוספת של משפחת אבוחצירא היא הפריסה הגיאוגרפית של המשפחה בגליל ובנגב. אין המדובר רק באהבת הארץ, אלא בחלוציות לשמה. אני מנחם אתכם לא כאיש פרטי אלא בשמו של העם כולו, למען אחדות ישראל".

הרב אבוחצירא נדקר בשבוע שעבר למוות בישיבתו בבאר שבע. במהלך קבלת קהל בישיבה, נכנס לחדרו אדם כדי לקבל את ברכת הרב, כשלפתע החל לדקור אותו. הדוקר ניסה להימלט ונלכד על ידי אזרחים שהיו במקום שהעבירו אותו לידי המשטרה. צוות מד"א שהגיע למקום החל לבצע ברב פעולות החייאה תוך שהוא מעביר אותו לבית החולים סורוקה, שם נמשכו מאמצי ההחייאה שבסופם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מאוחר יותר נודע כי החשוד במעשה הוא אשר דהן, תושב אלעד בן 42 שהודה במעשה ומעצרו הוארך. במשטרה מעריכים כי המניע לרצח הוא חוסר שביעות רצונו של דהן מעצה שהעניק לו הרב בענייני חיי הזוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully