וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שנרצח בבאר שבע - נכדו של ה"באבא סאלי"

מוטי לוי

29.7.2011 / 3:30

אלעזר אבוחצירא, שנרצח על פי החשד על ידי אחד ממאמיניו, למד בישיבת הדגל של הישיבות הספרדיות ונהנה מהכרה ומתרומות תודות למוסדות שהקים ולציבור מאמיניו הרחב

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: אמיר קוטיגרו)

הרב אלעזר אבחוצירא, שנרצח הלילה (שישי) בדקירות בישיבתו שבבאר שבע, נולד בשנת 1948 במרוקו. הוא למד בישיבת פורת יוסף בירושלים, שנחשבת לישיבת הדגל של הישיבות הספרדיות, בא למד גם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף.

בעשרים השנים האחרונות התגורר הרב בבאר שבע. היו לו מוסדות תורניים בעיר, בהם ישיבה כולל ובית ספר. אבחוצירא נרצח במהלך שעת קבלת הקהל שקיים על ידי אדם שנכנס, כביכול, לקבל את ברכת הרב. יוסף רפאלי, מקורבו של הרב, סיפר כי הוא היה מקבל קהל כל היום - משעות הצהריים ועד השעות הקטנות של הלילה. "הוא בירך וייעץ למאות אלפי אנשים".

הרב, המכונה בפי חסידיו, "רבי אלעזר", בן למשפחת רבנים ידועה בציבור החרדי ובציבור המזרחי. הוא בנו של הרב מאיר אבוחצירה, או "הבאבא מאיר" וממשיך דרכו, ונכדו של ה"באבא סאלי", רבי ישראל אבוחצירה, שחי בנתיבות ומת בה בשנת 1984, שניהם מקובלים ידועים.

דודו הוא הרב ברוך אבוחצירה ה"באבא ברוך" מנתיבות, ששמו הוזכר באחרונה בכלי התקשורת בעקבות סכסוך שמתנהל בין חצרו לחצר הרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן", בעיר. אחיו של הרב אבוחצירה, מקובלים ידועים אף הם, ביניהם רבי דוד אבוחצירה מנהריה, ורבי יקותיאל אבוחצירה באשדוד.

חסידים רבים לרב בבאר שבע, ברחבי ישראל ובחוץ לארץ, אשר רואים בו ממשיכו של הבאבא סאלי. עם זאת הוא נודע בהתנזרותו והסתגרותו. תמונותיו נדירות מאוד ולפי עדויות תלמידיו יש מנהרה אשר מובילה מביתו אל הישיבה דרכה הוא עובר וכך לא נאלץ לצאת לרחוב בדרכו.

עם השנים צבר לו הרב הון רב בזכות התרומות הרבות שגויסו דרך חצרו והוא נחשב לאחד הרבנים העשירים ביותר בישראל - עם הון שמוערך בעשרות מיליוני דולרים. לפני כשנה וחצי אף נפתחה נגדו חקירה בברוקלין, ניו יורק, בחשד שהיה נוהג להגיע למדינה באופן קבוע, להבטיח הבטחות שונות למאמיניו ולגבות מהם סכומי כסף גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully