וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור העתירה: אישה ערבייה תמונה לוועדת טרכטנברג

המדינה השיבה לעתירת 11 ארגוני נשים שדרשו את המינוי, וטענה כי יש לדחות את אותה - בשל הסכמת נתניהו למנות נציגה ערבייה ל"צוות רוטשילד". העותרים: "זה כוחה של מחאת השטח"

הממשלה קיבלה היום (ראשון) את דרישתם של 11 ארגוני נשים וארגונים חברתיים, והסכימה למנות אישה ערבייה לוועדת טרכטנברג, שנועדה לבחון פעולות להוזלת יוקר המחייה. בהודעה מטעם המדינה נכתב כי יש לדחות את העתירה שהגישו העמותות לבג"ץ, שכן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר החליט ביום שישי האחרון למנות בהקדם אישה הנמנית על המגזר הערבי לוועדה שזכתה גם לכינוי "צוות רוטשילד".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
ליברמן נגד טרכטנברג: אי אפשר לנהל מדינה בוועדות
עתירה לבג”ץ: ”שלבו נשים ערביות בוועדת טרכטנברג”
עקב הפיגוע: בוטלה עצרת המחאה במוצאי שבת


עו"ד ענת טהון-אשכנזי, שניסחה את העתירה מטעם עמותת "איתך", אמרה כי "מינוי אישה ערבייה לוועדה מוכיחה את כוחה של מחאת השטח, המונהגת על ידי נשים. הממשלה למדה לקח ממהפכת האוהלים והבינה כי לא ניתן להתעלם מקולות מגוונים של נשים, ושלא ניתן להמשיך להדיר נשים ערביות, במיוחד משיח שעניינו השגת צדק חברתי. אני מקווה כי היענות הממשלה לעתירה שהגשנו תעיד כי לא ניאלץ שוב לדרוש את מה שחייב להיות מובן מאליו: ייצוג של מגוון נשים בכל צומת קבלת החלטות במדינה".

בעתירה נטען כי "נשים ערביות מהוות כ-10% מתושבי מדינת ישראל. אותן נשים המודרות מהשיח הציבורי בחברה הישראלית, המודרות כמעט כליל ממוקדי קבלת החלטות – נעדרות גם בוועדה זו. שוב מצאו את עצמן נשים ערביות מחוץ לשולחן הדיונים, שוב הן נמצאות מחוץ למוקדי הכוח וההכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully