וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד טרכטנברג: אי אפשר לנהל מדינה בוועדות

שר החוץ אביגדור ליברמן תוקף את ועדת טרכטנברג להידברות עם המוחים על יוקר המחיה, אותם כינה "צעקנים בתשלום", ומסביר: "יש ממשלה שצריכה לטפל בבעיות, צעקות וסיסמאות לא יקדמו דבר"

אחרי שתקף את פעילי המחאה על יוקר המחייה וכינה אותם "צעקנים בתשלום", תקף היום (חמישי) שר החוץ, אביגדור ליברמן, גם את ועדת טרכטנברג להידברות עם המוחים וטען כי היא מיותרת ופוגעת בסמכות הממשלה. ליברמן אמר בראיון לקול ישראל כי "אפשר ליישם פתרונות בלי ועדה. אי אפשר לנהל מדינה עם ועדות כל הזמן. על כל בעיה מקימים פה ועדה. יש ממשלה ריבונית שצריכה לטפל בבעיות. לא צריך להתעסק בוועדות בצורה אובססיבית כזאת. בוא נתחיל לבנות דירות במקום לחכות למסקנות של ועדה".

ליברמן התייחס גם למוחים עצמם, והדגיש כי הוא אינו מזלזל במחאתם: "לא מזלזל בבעיות שעלו על סדר היום הציבורי של המחאה. אנחנו נפגשים עם התושבים ומבינים במה מדובר. אנחנו גם מביאים פתרונות. עם צעקות וסיסמאות הם לא יקדמו דבר".

עוד על מחאת האוהלים:
ליברמן לפעילי מחאת האוהלים: "צעקנים בתשלום"
טרכטנברג: "נחוייב להתעמת עם בחירות קשות"
מפת המחאה: 2,349 אוהלים בישראל

התנצלות בפני טורקיה - מסר של חולשה

שר החוץ התייחס גם לדרישה הטורקית כי ישראל תתנצל על אירועי המשט לעזה בשנה שעברה, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר אתמול בפני ארצות הברית שישראל אינה מוכנה, בשלב זה, להתנצל על הריגת תשעה מנוסעי ספינת המרמרה, ועל עצירתה בכוח בלב ים. ליברמן אמר כי הדרישה להתנצלות על אירועי המרמרה והודאה בכך שהמצור על עזה אינו חוקי, כפי שטוענים הטורקים, מהווים פגיעה בלגיטימציה של ישראל.

עוד הסביר ליברמן, כי דרישות הטורקים אינן תואמות את העמדה הבינלאומית, שכן לטענתו דו"ח פאלמר מטעם האו"ם הצפוי להתפרסם, תומך בעמדת ישראל, ולכן טורקיה מנסה לעכב את פרסומו. באשר לטענה כי התנצלות בפני טורקיה תמנע תביעה של מפקדי וחיילי צה"ל אמר ליברמן כי "עצם ההתנצלות היא הודאה באשמה וזה מסכן את חיילי צה"ל, וחושף אותם לתביעות ברחבי העולם. התנצלות לא תמנע תביעות, אלא תעביר מסר לא נכון לעולם, מסר של חולשה".

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
טורקיה: "לא נשקם היחסים עם ישראל ללא התנצלות"
קלינטון ביקשה התנצלות בפני טורקיה - נתניהו סירב
השר יעלון: "הדרישה הטורקית להתנצלות - חצופה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully