וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעלון: "הדרישה הטורקית להתנצלות - חצופה"

המשנה לראש הממשלה התייחס למשבר הדיפלומטי בין ישראל וטורקיה על רקע אירועי המשט לעזה בשנה שעברה ואמר כי "הייתה כאן פרובוקציה שגם לממשלת טורקיה יש אחריות עליה"

"הדרישה הטורקית להתנצלות על ההשתלטות על ה'מרמרה' היא פשוט דרישה חצופה", כך אמר הבוקר (שני) המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון בראיון לקול ישראל. אתמול נועד פורום השמינייה בנושא פרסום דו"ח פאלמר של האו"ם שבחן את ההשתלטות הישראלית על המשט, כאשר בשבועות האחרונים נערכים ניסיונות להגיע לפשרה בין טורקיה לישראל ולכן נדחה עד כה פרסום הדו"ח.

לפי הדיווח בקול ישראל, פורום השמינייה חלוק בנושא ההתנצלות בפני טורקיה כאשר השרים אביגדור ליברמן, אלי ישי ומשה יעלון מתנגדים לכל נוסח של התנצלות בעוד שהשרים אהוד ברק, דן מרידור ויובל שטייניץ נוטים לתמוך בנוסח מרוכך. השר בני בגין נוטה להתנגד אף הוא להתנצלות בפני אנקרה. "אם נחליט להתנצל ולשלם פיצויים אז טורקיה תהיה מרוצה", אמר יעלון, "הייתה כאן פרובוקציה שגם לממשלת טורקיה ישנה אחריות עליה. מי שקלקל את היחסים זה לא הצד שלנו, ואני צופה שהם לא ישובו למסלולם גם אחרי התנצלות", הבהיר.

יעלון, רפתן בעברו, התייחס גם לכוונה לפתוח את משק החלב לייבוא בעקבות "מחאת הקוטג'" ואמר כי יש להיזהר שלא "לשפוך את הילד עם החלב". הוא נימק מדוע התנגד להמלצות ועדת קדמי בדבר פתיחת המשק לייבוא והסביר: "מחיר המטרה, כלומר – מחיר שמקבלים הרפתנים, לא השתנה בשנים האחרונות. מה שהשתנה הוא שהיצרנים השתוללו בעליית מחירים והצרכן לא עשה דבר". יעלון הוסיף כי "צריך היה לטפל בהשתוללות המחירים של הרשתות או על ידי פיקוח או על ידי הגברת התחרות".

עוד על המשבר ביחסי ישראל-טורקיה
ברק: "נשקול התנצלות לטורקיה בשל 'בעיות' במרמרה"
קלינטון לברק: "חשוב שישראל וטורקיה יתפייסו"
הורים ללוחמי השייטת: "לא להתנצלות בפני טורקיה"
"נתניהו התכוון להתנצל בפני טורקיה וחזר בו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully