וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו התכוון להתנצל בפני טורקיה וחזר בו"

העיתון הטורקי "הורייט" דיווח כי ראש הממשלה הישראלי שקל להתנצל בפני הטורקים על ההרוגים במשט בשנה שעברה - וחזר בו מחשש ליציבות הקואליציה. לבסוף החליט נתניהו להסתפק בהבעת צער

ראש הממשלה בנימין נתניהו התכוון להתנצל בפני טורקיה על הרג תשעת הפעילים שהיו על סיפון הספינה "מאווי-מרמרה", במשט שהפליג לעזה בשנה שעברה. כך דיווח היום (שני) העיתון הטורקי "הורייט", בהסתמך על מידע שדלף מפגישות שהתקיימו באחרונה בין בכירים מירושלים ומאנקרה. עם זאת, לפי הדיווח, נתניהו חזר בו ברגע האחרון, משום שחשש לשלמות הקואליציה שלו אם יתנצל - והחליט להסתפק בהבעת צער על אובדן חיי אדם. הפגישות בין הצדדים נערכו בז'נבה, שוויץ, בניסיון לפתור את המשבר המחריף בין המדינות, לאחר שטורקיה שלחה מטוסי כיבוי על מנת לסייע בהשתלטות על השריפה שפרצה בכרמל.

המשבר ביחסי טורקיה-ישראל - כותרות אחרונות:
בכירים בטורקיה: ”ללא משט, נוכל לשפר היחסים”
נתניהו במכתב לארדואן: ”מקווה לשקם את היחסים”
אילון: ”הבחירות - הזדמנות לדף חדש עם טורקיה”
חרף המתיחות: גידול בייצוא הקיבוצים לטורקיה

עוד דווח בעיתון, כי נציגו של נתניהו לשיחות, המשנה לראש הממשלה משה יעלון, הבהיר לטורקים כי נתניהו לא יוכל להתנצל בשל דעת הקהל בישראל. בתגובה אמר הנציג הטורקי כי "גם אנחנו צריכים להתחשב בדעת הקהל. איננו יכולים לסגת כעת". בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווחים, ואמרו כי הטענות שהועלו בעיתון הטורקי אינן נכונות.

מוקדם יותר היום דווח כי הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל אישר את התכנית המבצעית של חיל הים להשתלטות על הספינות הצפויות להגיע לחופי ישראל במסגרת המשט הבינלאומי לרצועת עזה, שנה אחרי אירועי ה"מרמרה". ישיבת הקבינט נערכה בהמשך לישיבה דומה מאמש, בה הוחלט לאפשר למשט לעגון בם נמל אל-עריש במצרים. במקביל, החליטו השרים שישראל תנסה למנוע את יציאת המשט גם באמצעות פעילות דיפלומטית. במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה נתניהו את מערכת הביטחון שלא לאפשר לשום ספינה להגיע לעזה. לשרים נאמר כי מתכנני המשט מתקשים לארגן ספינות, ביטוחים ואישורי שיט.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully