וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נשקול התנצלות לטורקיה בשל 'בעיות' במרמרה"

לאחר פגישה שקיים עם בכירי הממשל האמריקאי, שב שר הביטחון על עמדתו לפיה על ישראל להגיע להבנה עם טורקיה. "אני לא אוהב את זה, אבל זו הבחירה שצריכה להיות"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הלילה (שישי) לרצון שמביעה ארצות הברית בדבר הצורך בהתפייסות בין ישראל וטורקיה, בעקבות אירועי המשט שעשה דרכו לעזה בשנה שעברה. לאחר שנפגש בוושינגטון עם סגן הנשיא ג'ו ביידן, היועץ לביטחון לאומי טום דונילון, שר ההגנה ליאון פנטה ומזכירת המדינה הילרי קלינטון, אמר ברק בתדרוך כתבים כי "אני לא חושב שמדובר על הצורך של ישראל להתנצל, ובכלל, לא מדובר בשרים שרוצים להתנצל וכאלה שלא רוצים. טורקיה היא מדינה חשובה מאוד, גם ביחסים שלה עם סוריה, עם לבנון וגם עם מה שיהיה בעזה. לפנינו דו"ח של האו"ם, דו"ח פאלמר, שמצד אחד יש בו מסקנות חשובות מאוד לישראל שמעמידות את טורקיה בפינה, כולל הצדקה לסגר והצדקה לשימוש בכוח, ומצד שני יש בדו"ח אלמנטים מאוד בעייתיים מבחינת ישראל".

ברק הוסיף כי "אנחנו צריכים לבחור בין שתי חלופות, בין דו"ח בינלאומי שהוא בעייתי לישראל או לנסות להגיע להבנה עם טורקיה, שתמנע תביעות כנגד קצינים וחיילים בכל העולם ותגרום לפחות ביקורת על ישראל. בבחירה הזו בין שתי החלופות, טובי המשפטנים במדינת ישראל, משפטנים של משרד הביטחון וצה"ל, ממליצים לנו להגיע להבנות עם טורקיה, כדי להגן על הקצינים והחיילים מתביעות. אנחנו לא מתנצלים על הסגר, לא מתנצלים על השימוש בכוח ולא מתנצלים על חוקיות הסגר. אנחנו מוכנים לשקול התנצלות על בעיות שהיו בעת הביצוע במרמרה, במידה והיו כאלה. להגיד שאני אוהב את זה? אני לא אוהב את זה, אבל זו הבחירה שצריכה להיות. ובכלל, באזור שבו במצרים יש התנדנדות, סעודיה מכווצת כמו קיפוד ואירן עוינת, לא רע לישראל שיהיו לה יחסים סבירים יותר עם טורקיה".

בנוגע להיערכות הישראלית לקראת כוונת הפלסטינים להביא להכרזה חד-צדדית על מדינה בחודש ספטמבר, אמר ברק כי "אני מקווה ומאמין שיש סיכוי להגיע להבנה על נוסחה שתהיה מוסכמת על האמריקאים והקוורטט, שתוריד את הפלסטינים מההכרזה החד-צדדית. אם לא תהיה נכונות פלסטינית להיענות להסכמה כזאת, אזי לפחות מדינות אירופה יצביעו עם ישראל וירוקנו במידה רבה את ההישג הפלסטיני. אם לא נצליח להגיע להבנה על נוסחה כזו, חלק מהאירופים עלולים להצביע עם הפלסטינים ועלול להתחיל תהליך בעייתי לישראל, גם אם אין לו תוצאות מידיות".

תהיה התנצלות ישראלית לטורקיה? הכותרות האחרונות:

קלינטון לברק: "חשוב שישראל וטורקיה יתפייסו"
הורים ללוחמי השייטת: "לא להתנצלות בפני טורקיה"
ליברמן: "התנצלות בפני טורקיה - הפקרת חיילי צה"ל"

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully