וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפיגוע: בוטלה עצרת המחאה במוצאי שבת

18.8.2011 / 16:48

על רקע הפיגוע המשולב בדרום הארץ, החליטה התאחדות הסטודנטים הארצית לבטל את עצרת המחאה המרכזית שתוכננה להתקיים בירושלים. עם זאת, "נבחנת אפשרות לקיים אירוע מחאה סמלי"

העצרת מבוטלת: התאחדות הסטודנטים הארצית החליטה היום (חמישי) לבטל את אירועי המחאה שתוכננו להתקיים בסוף השבוע הקרוב בירושלים, זאת בעקבות האירועים הביטחוניים בדרום הארץ. מההתאחדות נמסר כי לאחר התייעצות עם תנועות הנוער, הארגונים החברתיים ואנשי המאהל המעורבים בעצרת, הוחלט לבטל את אירועי המחאה של סוף השבוע הקרוב. אך יחד עם זאת נמסר כי לאחר תום האירועים הביטחוניים בדרום, המחאה החברתית תימשך.

"התאחדות הסטודנטים הארצית מרכינה ראשה ביום קשה זה, משתתפת בצער המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים", נמסר בהודעת ההתאחדות. איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים ופסח האוספטר, יו"ר תנועת דרור ישראל אמרו לוואלה! חדשות כי אין זה ראוי לקיים את העצרת על רקע האירועים הקשים באזור אילת.

סתיו שפיר, מגרעין מייסדי המחאה החברתית אמרה כי נבחנת האפשרות לקיים אירוע מחאה סמלי, אך בכל מקרה לא תתקיים עצרת מרכזית כפי שתוכנן. נציגי המחאה בירושלים מחכים להנחיות מובילי המאבק בתל אביב, אך בכל מקרה יפעלו למען מיתונן של פעילויות המחאה.

מחאת האוהלים - ידיעות אחרונות:
העצרת תוכננה להתקיים בירושלים
טרכטנברג: "נחוייב להתעמת עם בחירות קשות"
בשבת שעברה: 70 אלף הפגינו ברחבי הארץ

"המחאה תימשך"

בן מרגולין, מראשי המחאה בכפר סבא, אמר שהעצרת המתוכננת להתקיים בשבת הקרובה בכפר סבא תיפתח בדקת דומיה לזכר ההרוגים. "בכל מקרה, אנחנו נקיים אירוע שקט וסמלי יותר בעקבות הפיגוע באילת", אמר. בניגוד לאחרים, אמר גיא שריקי, ממובילי המחאה בראשון לציון, אמר כי כל פעילויות המחאה המתוכננות למוצאי שבת יימשכו כמתוכנן.

בצהריים אירעו שלושה פיגועים בתוך פרק זמן קצר באזור העיר אילת, בהם הותקפו אוטובוס וכלי רכב נוסף על ידי מחבלים וכוח צה"ל נכנס לזירת מטענים והותקף במרגמות בגבול מצרים. לפי שעה, ידוע על שישה הרוגים ועל עוד לפחות 26 פצועים באירועים, שמצבם קל עד בינוני.

בתוך כך, המחאה החברתית לא פסקה לחלוטין, גם על רקע האירועים בדרום: בשעות הצהריים הפגינו עשרות בני אדם ממאהל המחאה בלוד מול בניין משרד הקליטה בעיר - השוכן לצד בניין העירייה. לטענת המפגינים, ישנן 80 דירות פנויות בבניין, שאינן מנוצלות לטובת דיור לצעירים ואינן מאוכלסות למעלה מחמש שנים. גורמים בעירייה מסרו כי מטרת האיכלוס של הבניין היא לקשישים, ולא לזוגות צעירים. מיקי בסון, מראשי המאבק בלוד, אמר כי כל פעילויות המחאה המתוכננות להמשך השבוע מוקפאות, בעקבות פיגוע הדמים באילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully