וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה עולה לירושלים: ההפגנה במוצ"ש תיערך בבירה

אחרי ש-250 אלף בני אדם הפגינו בתל אביב לפני שבועיים ו-70 אלף הפגינו בפריפריה בשבוע שעבר, העצרת המרכזית של מחאת האוהלים תתקיים בירושלים מול בית רה"מ. עדיין דרוש אישור המשטרה

העצרת המרכזית של מחאת האוהלים תתקיים במוצאי השבת הקרובה בירושלים, כך הוחלט בשעה האחרונה (חמישי) במטה המאבק. בשעות הקרובות צפויים המארגנים לקבל אישורים ממשטרת ישראל וכוחות הביטחון לקיום העצרת אשר תצא מהמאהל בגן הסוס לכיוון בית ראש הממשלה. טרם נקבעה רשימת האמנים שצפויים להופיע בעצרת, אולם מארגניה מאמינים כי לאירוע יגיעו יותר מ-30 אלף איש.

"אנחנו מאמינים שהציבור ימשיך לצאת לרחוב כפי שעשה בשבועות האחרונים", אומרת בר פלד, מראשי המחאה בירושלים, "המחאה חיה ובועטת והיתא לא תיפסק עד שנראה תוצאות בשטח. ההפגנות הללו והאמירה שיוצאת מהן מאחדות את כלל שכבות האוכלוסיה ולכן אנחנו מאמינים שציבור הישראלי ימשיך לומר את דברו. באירוע הראשון שעשינו הגיעו עשרת אלפים איש, באירוע הנוסף שקיימנו הגיעו כבר שלושים אלף והאמנו שעשינו היסטוריה. אני רוצה לקוות ולהאמין שבמוצאי השבת הקרובה אנחנו נשווה אם לא נעקוף את המספר הזה. לא נוותר על המחאה כל כך מהר".

במהלך העצרת צפויים הנואמים ככל הנראה גם להתייחס לועדת טרכטנברג שהחלה לעבוד השבוע. לדברי פלד, המוחים רוצים לראות לפחות שינוי כלשהו במדיניות החברתית. "מה שמאפיין את המאהל בירושלים הוא ההכרה שאנחנו צריכים להגיע להישג ולראות ניצנים של שינוי חברתי. אנחנו מכירים בעובדה שמדובר בתהליך ארוך".

ההחלטה לקיים עצרת מרכזית בירושלים התקבלה לאחר שבמהלך הלילה התקיימו דיונים באשר לאופי המחאה בשבת בין התאחדות הסטודנטים, גרעין המייסדים ברוטשילד ותנועות הנוער. בנוסף לעצרת המרכזית בירושלים יתקיימו מספר עצרות מקומיות.

מתכוונים להגיע לעצרת? בואו לדבר על זה בפייסבוק

כותרות אחרונות ממחאת האוהלים:
טרכטנברג: "נחוייב להתעמת עם בחירות קשות"
גנץ נרתם למחאה? "על כולם לתת כתף ולשאת בנטל"
תחקיר: המחסן הסודי של שלטי מחאת האוהלים במטה קדימה

הערב בשעה 20:00 תתקיים הפגנה בנושא דמי האבטלה של המתמחים בחשבונאות ומשפטים מול כיכר הבימה בשדרות רוטשילד. ממארגני ההפגנה נמסר כי "כיום סטודנטים למשפטים וחשבונאות לא זכאים לדמי אבטלה בחודשיים שלפני בחינות הלשכה, גם אם הם עומדים בכל הקריטריונים לקבל דמי אבטלה" וכי על כך ימחו בהפגנה. מחר תצא שיירת מכוניות מחניון רידינג בתל אביב בשעה 9:00, ותיסע לכיוון ירוחם, שם תתקיים עצרת מחאה על יוקר המחיה אותה ארגנה התאחדות הסטודנטים.

בשבוע שעבר: 70 אלף הפגינו בפריפריה

במוצאי שבת האחרונה התקיימה הפגנה בערי הפריפריה בהשתתפות כ-70 אלף בני אדם. ההפגנות והצעדות נערכו בקרוב לעשרים מוקדים ברחבי הארץ וברוב האזורים עמדו המפגינים בציפיות המארגנים. בחיפה התכנסו כ-25 אלף בני אדם, בבאר שבע כ-15 אלף, בעפולה כ-12 אלף ובנתניה מחו כעשרת אלפים מפגינים. במודיעין, לעומת זאת, התקהלו 3,000 מפגינים בלבד. הפגנות נוספות נערכו באילת, דימונה, בית שאן, קריית שמונה, רמת השרון, הוד השרון, נהריה ופתח תקווה.

עצרת מחאה על יוקר המחייה ומחאת הדיור בבאר שבע, אוגוסט 2011. דרור עינב
"מדרום תצא הבשורה". עצרת המחאה בבאר שבע בשבוע שעבר/דרור עינב

בההפגנה בבאר שבע, שהוגדרה כעצרת המרכזית התקיימה בצומת מרכז הנגב, הסמוך למאהל המחאה, תחת הכותרת "מדרום תצא הבשורה". מרגלית צנעני שבעבר התבטאה נגד המחאה ומאז נעצרה בחשד לסחיטה באיומים, הופיעה בעצרת ואמרה לקהל המשתתפים כי היא "בעד המחאה באמאמא שלי, ומי שאמר אחרת משקר. אני אוהבת אתכם".

סתיו שפיר, ממטה המאבק, אשר השתתפה בעצרת בבאר שבע, אמרה במהלכה לוואלה! חדשות כי "זה מרגש לראות את המפגינים פה והעם ימשיך למחות כל שבת, עד שנצליח לשנות את השיטה הכלכלית כאן. אנחנו מנסים לעשות את מה שהממשלה לא עשתה עד היום וזה להוביל סולידריות בין היישובים השונים בארץ ולהפסיק את ההפרדה בין הפריפריה למרכז. לשים את הכל תחת הכותרת של מדינת ישראלים. אני לא מייצגת את המאהל בתל אביב. הוא אחד מ-90 מאהלים ברחבי הארץ ואנחנו מנסים לבנות כאן חברה אחת בלי פילוג בין מאהל כזה או אחר".

לפניות לכתבים: בועז - bobi1979@walla.com
יהושע - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully