וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נרתם למחאה? "על כולם לתת כתף ולשאת בנטל"

במהלך טקס סיום קורס לקציני מטה בתל אביב, התייחס הרמטכ"ל לזווית הצבאית שנגזרת מהמחאה החברתית. "עלינו לתת את דעתנו לכך שלא כל מי שמחויב בגיוס, אכן מתגייס לצה"ל"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס הערב (רביעי) למחאה החברתית שפשטה בארץ בשבועות האחרונים. במהלך נאומו בטקס סיום קורס "אפק" של המכללה לפיקוד ומטה שהתקיים באוניברסיטת תל אביב, אמר גנץ כי "בעת הזו שבה נשמעת לאורכה ולרוחבה של ארצנו קריאה לחברה צודקת יותר, לערבות הדדית ולחלוקה שוויונית של זכויות וחובות, עלינו לתת את דעתנו על המציאות המדאיגה שבה לא כל מי שמחויב בגיוס על-פי חוק, אכן מתגייס לצה"ל".

רב-אלוף גנץ פנה למפקדים ואמר כי עליהם "להעביר יחדיו מסר חד וברור לחברה כולה - על כולם לתת כתף ולשאת בנטל. אין מקום להשתמטות מכל סוג שהוא". עוד אמר הרמטכ"ל כי "כאלו הנושאים את האחריות לביטחון ישראל על כתפינו, מוטלת עלינו, בשעה זו, חובה כפולה: ההכרח לשמר ולהמשיך לטפח את המשאב האנושי, המהווה את הערובה להצלחתנו ואת מוכנות הכוח על בסיס שימור ההכשרות והאימונים לכל פעולה אליה נדרש. ובנוסף, הנחיצות ליצירת תשתית מענה שיטתי, טכנולוגי ואמל"חי לצורכי צה"ל וליכולת פעולתו גם לשנים שיבואו".

הרמטכ"ל הוסיף כי "בעודנו צועדים בדרך המורכבת הזו, עלינו להסתכל באחריות רבה על האופן בו ממצים את המשאבים שבידינו ולבחון אפשרויות שונות להתייעלות מקסימלית. נעשה זאת, תוך מודעות לאתגרים העומדים לפתחנו ובידיעה שמוכנותו של צה"ל ואיכות המשאב האנושי הם תנאי לקיומנו בארץ הזו". יצוין כי קורס "אפק" הנוכחי המכשיר קצינים בכירים לתפקידי מטה, הינו הקורס הגדול ביותר בתולדות צה"ל.

עוד בנושא:

"קיצוץ בתקציב הביטחון? שמופז לא יטיף לאחרים"
קיצוץ בביטחון לטובת רווחה? גנץ: "נקבל כל גזירה"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully