וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ בביטחון לטובת רווחה? גנץ: "נקבל כל גזירה"

פנחס וולף

31.7.2011 / 17:06

על רקע מחאת האוהלים אמר הרמטכ"ל, בני גנץ, כי "אנו בתקופה של חוסר יציבות. לא נוותר על מוכנות ומיומנות". על טורקיה: "לא נהווה מכשול בהחלטה על התנצלות"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס היום (ראשון) לקיצוץ אפשרי בתקציבי הביטחון, לטובת נושאים חברתיים או כלכליים, על רקע מחאת האוהלים. גנץ אמר כי "קיצוץ בתקציב הביטחון יביא בהכרח להורדת יכולת המענה של צה"ל. אנו נציג את כל הצרכים אל מול האתגרים אבל נקבל כל גזירה. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שאנו נמצאים בתקופה של חוסר יציבות וחוסר ודאות, שהפכו את האזור והאיומים למשמעותיים יותר. לא נוכל לוותר על המוכנות והמיומנות שלנו".

את הדברים אמר הרמטכ"ל במהלך דיון שקיימו חברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בבסיס הקריה בתל אביב, לרגל פרידה מראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אבי זמיר, שמסיים את תפקידו. גנץ דיבר גם על המשבר ביחסי ישראל-טורקיה, ואמר כי "צה"ל לא יהווה מכשול בפני הדרג המדיני בהחלטה על התנצלות בפני טורקיה".

עוד בנושא
ברק: "נשקול התנצלות לטורקיה בשל 'בעיות' במרמרה"
הורים ללוחמי השייטת: "לא להתנצלות בפני טורקיה"
תקציב הביטחון יגדל ב-260 מיליון שקל

לבסוף, התייחס גנץ גם להיערכות בצה"ל לקראת חודש ספטמבר, אז צפויים הפלסטינים לבקש באו"ם הכרה במדינה עצמאית."הצפי לקראת ספטמבר הוא שגזרת פיקוד מרכז צפויה להיות הגזרה המרכזית של האירועים, אך לא מן הנמנע שתהיה התפתחות גם בגזרה הצפונית או הדרומית".

"הצפי הוא שמספר רב של אלפים יתנפלו במחאה שקטה ולא אלימה שתתקדם לאזורי החיכוך בגדר או בהתנחלויות ואנו בצה"ל לא נוכל לסכן את הישובים במקרים כאלה. יצאנו במסע רכישה לאמצעים מיוחדים לטיפול באירועים ואנו מקדישים זמן ויכולות בתחום האיסוף המודיעיני שלנו בכל הקשור לאירועים ובקריאה בפייסבוק". גנץ אף ציין כי זרימת אמצעי הלחימה אל רצועת עזה "תביא אותנו בסופו של דבר לערב לחימה נוסף".

"הצבא הסורי מתקשה להתאמן באופן סדיר"

בדיון השתתף גם ראש מחלקת מבצעים במטכ"ל, אל"מ איציק תורג'מן. תורג'מן סקר את הנעשה באזור, ובהתייחס למהומות בסוריה, אמר לחברי הכנסת כי "לנוכח הטיפול בהקצאת המשאבים בסוריה והניסיון להוריד את רף המהומות במדינה, ניתן לזהות שהצבא הסורי מתקשה לממש את אימוניו הסדירים".

תורג'מן אף דיבר על הפרות סדר מצד גורמים קיצוניים בהתנחלויות, ואמר כי "מורגשת עליה משמעותית בעוצמה של פעילות הפרות הסדר מהצד הישראלי". ביחס לתופעת המסתננים בדרום, אמר תורג'מן כי "בכל מקום בו נבנתה הגדר, לא הצליח לעבור אף מסתנן. לכן המאמץ בנושא מתרכז בגזרות הקרובות יותר לעזה או מדרום, באזור אילת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully