וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בסוריה: 136 נהרגו במתקפת הצבא מאז הבוקר

ניר יהב

31.7.2011 / 14:55

מניין ההרוגים בחמה הגיע ל-100 ובדיר א-זור ל-20, במה שמסתמן כיום העקוב מדם מאז פרוץ ההתקוממות. בדמשק האשימו "חמושים", המפגינים טוענים: "אסד מנסה לחסל את המחאה לפני הרמדאן"

רויטרס

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לאתר יוטיוב,
עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

צבא סוריה ממשיך בפעולות בהן פתח הבוקר (ראשון) בכמה מוקדים במדינה, לדיכוי המחאה נגד השלטון. מספר ההרוגים ממשיך להאמיר, ועומד נכון לשעות אחר הצהריים, על פי גורמי זכויות אדם בסוריה, על 136 בני אדם. מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר ביום אחד מאז שפרצה ההתקוממות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

מוקד הטבח העיקרי ממשיך להיות העיר חמה, שם עלה מניין ההרוגים ללפחות 100 מאז שעות הבוקר. במקביל, מתנהלת מתקפה על מתנגדי השלטון גם בדיר א-זור שבמזרח המדינה, ושם נהרגו לפחות 20 בני אדם. הרוגים נוספים נמנו בעיר בוכמאל שבמזרח המדינה ובעיר חארק שבדרומה.

עוד על הנעשה בסוריה:
הבוקר: הצבא טובח בתושבי חמה, עשרות הרוגים
מתח בסוריה: האם המחאה העממית תיפסק ברמדאן?
על רקע המהומות בסוריה: אסד מינה מושלים חדשים

השלטונות בסוריה סיפקו גרסה שונה לאירועי הדמים בעיר חמה: סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי "עשרות חמושים התמקמו על גגות הבתים בעיר והחלו לירות לכל עבר כדי לעורר בהלה בקרב הציבור". לטענת הסוכנות, החמושים עושים שימוש בכדורים חיים ובפגזי אר.פי.ג'י. עוד דווח כי כוחות צבא סוריה מסירים את המחסומים "שהציבו החמושים".

מתקפת הצבא הסורי נפתחה בשעות הבוקר המוקדמות כאשר טנקים הסתערו על העיר מארבעה כיוונים שונים לאחר שבסוף השבוע המשיכו ההפגנות בעיר. בסרטוני וידיאו מחמה שעלו הבוקר לרשת, נראה ענן עשן גדול ושחור מיתמר מעל העיר, כשברקע נשמעים כל העת קולות הדי הנפץ והפגזים שיורים חייליו של אסד. מנגד, באחד הסרטונים נראים חיילים מצבא סוריה כשהם ניצבים על גבי נגמ"ש, משקיפים על הפגנה שעורכים תושבי העיר ולא מתערבים בנעשה.

מפגינים ופעילי זכויות אדם בחמה טוענים כי הטבח הנוכחי מבטא את נחישותם של השלטונות לדכא בכוח את ההפגנות לפני חודש הרדמאן, שמתחיל מחר. בשבוע שעבר הבטיחו ראשי המפגינים כי במהלך הרמדאן יפגינו מדי יום ביומו נגד משטרו של אסד. גורמי שלטון הבהירו, מנגד, כי יעשו כל מאמץ על מנת להנמיך את להבות המחאה לפני החג.

ראש ארגון זכויות האדם בסוריה, עומאר קרבי, אמר בעקבות הטבח כי המשטר הסורי מעוניין "לחסל את המחאה ולהגיע להכרעה בשטח לפני תחילת חודש הרמדאן". בשיחה עם רשת אל-ערבייה אמר קרבי כי הטענות של המשטר לפיהן חמושים יורים והורגים "הן טענות בלתי מקובלות". עוד אמר כי המשטר מתנהג כלפי האזרחים "כמו עבדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully