וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: "שלבו נשים ערביות בוועדת טרכטנברג"

ניר יהב

17.8.2011 / 13:13

בעתירה שהגישו מספר ארגונים חברתיים נכתב כי אין שיוויון בייצוג בוועדה וביקשו לעכב את עבודתה עד לשילובן של נשים ערביות בה. "שוב מצאו עצמן נשים ערביות מחוץ למוקדי הכוח", נכתב

מספר ארגוני נשים וארגונים חברתיים יהודים וערבים עתרו הבוקר (רביעי) לבג"ץ בדרישה להורות לוועדת טרכטנברג - ועדת ההידברות עם ראשי המחאה בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג - ולראש הממשלה בנימין נתניהו למנות לאלתר נשים ערביות כחברות בוועדה.

בעתירה, שנוסחה על ידי עו"ד ענת טהון-אשכנזי מעמותת "איתך מעכי", נכתב כי מינוין של חמש נשים "היווה צעד משמעותי ומבורך ועל אף שלא נוצר בכך שוויון בייצוג. אין ספק כי יש בכך כדי להביא לשולחן הדיונים קולות של נשים. אלא ששוב מצאו את עצמן נשים ערביות מחוץ למוקדי הכוח וההכרעה".


ועדת טרכטנברג - כותרות אחרונות
נתניהו ידון עם המגזר השלישי על המשבר החברתי-כלכלי
ועדת טרכטנברג תתמקד בשכבות החלשות
תוך שעות: העמוד של טרכטנברג בפייסבוק הוצף בהצעות
טרכטנברג בעד יועצי המחאה: "אין מונופול על חוכמה"
טרכטנברג במאהל בתל אביב: "אתם תעשו את השינוי"

"הפרה ברורה של החוק"

הארגונים דורשים להשהות את פעילות הוועדה עד למינוי של נשים ערביות בתוכה ולהפסיק את פעילות הצוותים המקצועיים עד למינוי נשים בקרבם. "נוכח התחושה כי מדובר ברגע רב חשיבות בתולדות המדינה ונוכח התחושה כי הוועדה עשויה ליצור הזדמנות למפנה היסטורי, הייתה ציפייה בציבור כי הוועדה תייצג מגוון רחב של עמדות ודעות, ספקטרום מייצג של גוונים וקולות", נכתב עוד בעתירה.

"נשים ערביות הן אחת מקבוצות האוכלוסייה המוחלשות ביותר בישראל, קבוצה בעלת קשיים וצרכים מובהקים שאינם בהכרח משותפים לנשים בקבוצות אוכלוסיה אחרות", נכתב. "הדרת קולה של קבוצת אוכלוסיה כה גדולה משולחן הדיונים בוועדה הכלכלית חברתית לא יעלה על הדעת והינו בניגוד לכל מושכלת יסוד בדבר התנהלות של חברה דמוקרטית".

בעתירה הועלתה גם דרישה למנות נשים לצוותים המקצועיים של הוועדה: "בהיעדרן של נשים בצוותים המקצועיים ובהיעדר ייצוג לנשים ממגוון קבוצות באוכלוסיה בוועדה בראשות טרכטנברג, רואות העותרות הפרה ברורה ובלתי סבירה של החוק הקובע מפורשות כי בכל ועדה ציבורית או צוות לעיצוב מדיניות לאומית, יינתן ביטוי הולם לנשים ממגוון קבוצות האוכלוסיה ומטרתו לכלול נשים בקבוצות הקובעות מדיניות".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully