וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג בעד יועצי המחאה: "אין מונופול על חוכמה"

ראש צוות ההידברות שמינה ראש הממשלה נתניהו, פרופ' מנואל טרכטנברג, התייחס בחיוב לצוות המומחים מאחורי מובילי מחאת האוהלים: "אנשים מעולים שרוצים לתרום. נשמח לקבל מהם רעיונות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק)

פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש צוות ההידברות שמינה ראש הממשלה מול מובילי מחאת האוהלים, פירסם היום (שני) סרטון מיוחד, יום אחרי שביקר במפתיע במאהל בתל אביב. בסרטון התייחס טרכטנברג בחיוב להקמת צוות מומחים שייעץ לראשי המאבק: "שמחתי מאוד לשמוע שהוקם צוות של אנשי אקדמיה, סוציולוגים ואחרים שמנסים גם הם לחשוב על פתרונות לסוגיות העולות מהמחאה הזאת. אני תמיד אומר - אין לאף אחד מונופול על החוכמה, הידע, הנתונים הדרושים כדי להתמודד עם מצב סבוך כזה".

בואו לדבר על ועדת טרכטנברג והמחאה בפייסבוק

עוד על מחאת האוהלים
שורת מומחים התגייסו למאבק: "שעה היסטורית"
טרכטנברג במאהל בתל אביב: "אתם תעשו את השינוי"
המומחים מתגייסים למאבק - ורובם הגיעו משמאל
נתניהו מינה צוות הידברות בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג


"אני מכיר מקרוב את רוב רובם של אנשי הצוות שקם", המשיך טרכטנברג. "הם אנשים מעולים שבאמת רוצים לתרום. אנחנו נשמח מאוד לקבל מהם חומרים, רעיונות והצעות שיוכלו בהחלט לסייע בגיבוש הפתרונות".

"הכלכלה בשירות החברה - ולא הפוך"

הבוקר השיקו עשרות מומחים בתחום הכלכלה, החברה והרווחה צוותי חשיבה חברתיים שהקימו לשירות גל מחאת האוהלים השוטף את הארץ. המומחים מבקשים לספק נתונים, ידע וגיבוי מקצועי ליושבי המאהלים, והם מבהירים כי יעבדו בשקיפות מלאה, תוך שיתוף הציבור וקיום מפגשים במאהלים. הצוותים יציגו מודלים שונים ואפשרויות ריאליות לפתרון הבעיות החברתיות שבבסיס המחאה הגואה.

צוותי המומחים הינם צוותים עצמאיים, שלא גויסו על ידי מנהיגי המאבק, ובמטה המאבק הדגישו כי מדובר בגוף מייעץ בלבד, ולא בגוף מחייב. במטה הדגישו כי אנשיו לא מכירים בצוות ובפעילותו: "לא כינסנו אותו, ולא ביקשנו את התכנסותו. מדובר בצוות מומחים שהתגבש בצורה עצמאית ואנחנו לא תלויים בו או בהחלטותיו", אמר רועי נוימן, מגרעין מייסדי המחאה. עם זאת, רשימת המומחים הוצגה בפני מנהיגי הסטודנטים, על ידי פרופ' אביה ספיבק, אך היא לא אושרה על ידם בשום צורה.

פרופ' יוסי יונה, ממובילי הצוותים, אמר באירוע כי "אנו מבקשים לסייע בעיצוב דמותה של החברה. אנו חדורי אמונה בצורך לשנות את השיטה. בהנהגה שכחו מה תפקידה של הכלכלה - תפקידה לעבוד בשירות החברה, ולא תפקיד החברה לעבוד בשירות הכלכלה". יונה הוסיף עוד כי "יש עתיד לארץ ולתושביה. המחאה אינה אנוכית, ואינה מגזרית. היא שזורה בתביעה לצדק חברתי לכל. צוותי המומחים קוראים ליוזמה אזרחית שמטרתה לשרת את התנועות ואת ארגוני המחאה השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully