וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך שעות: העמוד של טרכטנברג בפייסבוק הוצף בהצעות

יהושע בריינר

15.8.2011 / 17:51

ועדת טרכטנברג להידברות עם ראשי מחאת האוהלים הזמינה את הציבור לפרסם הצעות בדף הפייסבוק שלה. בין ההצעות: הגדלת מס על דירות ריקות, קנס על טעויות לרעת האזרח וקיצוץ בביטחון

פרופ' מנואל טרכטנברג, שעומד בראש צוות רוטשילד שהקים ראש הממשלה, הזמין את הציבור להשמיע את קולו בנושא מחאת האוהלים, והציבור – כך על פי דף הפייסבוק של הצוות - נענה לקריאה. אתמול (ראשון) בצהריים נפתח ברשת החברתית עמוד הוועדה תחת הכותרת "צוות מנואל 2011" ובו הפנייה לציבור.

עוד בנושא
טרכטנברג בעד יועצי המחאה: "אין מונופול על חוכמה"
טרכטנברג במאהל בתל אביב: "אתם תעשו את השינוי"

"אני מעוניין שהעבודה שלנו תיזון מהרעיונות שלכם", כתב טרכטנברג, "אנא השתדלו להיות ממוקדים מכיוון שהזמן קצר, המלאכה מרובה והאתגר שעומד בפנינו חשוב מאין כמוהו". העמוד צבר תוך שעות ספורות פופולריות אדירה בפייסבוק והוצף בהצעות לשיפור המצב החברתי.

"השתדלו להיות ממוקדים כי הזמן קצר"

בין ההצעות הבולטות: הגדלת המס על דירות שאינן בשימוש, קיצוצים בתקציבי הביטחון, הגדלת המס על משכורות גבוהות, ביטול תאגידי המים וחקיקת חוק חינוך חובה חינם החל מגיל 3 חודשים. נדמה כי בכל מספר דקות מתפרסמת הצעה נוספת. אחד הגולשים הציע להעלות את גיל הפרישה של אנשי הקבע. הצעה אחרת שזכתה לאהדה קראה להכניס לפיקוח ו"להגדיר מוצרי יסוד לא בהתייעצות עם תנובה ואנג'ל, אלא עם תזונאית". גולש נוסף הציע "לקבוע בחוק שבכל פרויקט חדש יוקצה אחוז מסוים לדירות בנות עד שלושה חדרים".

עמותת 'אוויר נקי' הציעה לטרכטנברג דרך מקורית להגדיל את הכנסות המדינה. "אם מעלים את המס על הסיגריות כך שמחיר חפיסה יהיה כ-50 שקלים, המדינה תרוויח 14 מיליארד שקלים בשנה. הדבר יסייע להקטנת המע"מ, לעידוד מעשנים להיגמל ולמניעה מבני נוער להתחיל לעשן". גולש אחר הציע לממשלה לקנוס חברות אשר טועות בחיוב לרעת האזרח. "קנס של 50 אלף שקלים על כל טעות של ספק שירות תביא לצניחת ה'טעויות' ולהגדלת קופת המדינה", הוא כותב.

טרכטנברג צפוי לעדכן באמצעות פרסומים ברשת על התקדמות הדיונים. צוות התמיכה של הוועדה החל לענות לשאלות הגולשים אך נראה כי לאור ההצעות הרבות מועלות לעמוד, יתקשו חבריו להספיק לקרוא את כולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully