וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירו עלינו, יש נפגעים": הדיווח הראשוני למד"א

אחד מנוסעי קו 392 של אגד שנפגע מירי מחבלים בדרכו לאילת היה הראשון לעדכן על התקרית ולזמן את כוחות הסיוע לזירת האירוע. "יש בלגאן על האוטובוס", סיפר. כך זה נשמע

יח"צ - חד פעמי

(הקלטה: באדיבות מד"א)

"ירו עלינו באוטובוס 392 של אגד מבאר שבע לאילת" – כך נפתחה היום (חמישי) בבהלה שיחת הטלפון הראשונה למוקד מגן דוד אדום, בה דיווח אחד מנוסעי האוטובוס על אירוע הירי בדרום. המוקדנית שהשיבה לטלפון ניסתה להבין בתחילה היכן אירע הירי כדי לדעת לאן לשלוח את הכוחות, תוך שהיא מרגיעה את הנוסע המדווח. "על כביש 12 צמוד לגבול", השיב לה לאחר בירור עם נוסעים נוספים.

פיגוע משולב בדרום - כותרות אחרונות:
צה”ל תקף בעזה: מפקד בוועדות ההתנגדות נהרג
אחרי סדרת הפיגועים: חודדה אזהרת המסע לסיני
נתניהו: ”ריבונותה של ישראל נפגעה, נגיב בהתאם”
עקב הפיגוע: בוטלה עצרת המחאה במוצאי שבת
גורמי ביטחון: ”צה”ל ידע על הכוונה לבצע פיגוע”

הרוגים במתקפת טרור משולבת בדרום. שי מכלוף, תאגיד כאן
זירת הירי על האוטובוס בדרך לאילת/תאגיד כאן, שי מכלוף

בהמשך ביקשה המוקדנית לדעת כמה פצועים נמצאים על גבי האוטובוס ומהו סוג הפציעות. "יש פה לפחות שניים שלושה נפגעים. אחד מהם פצוע ברגל", סיפר הנוסע ועדכן כי הירי נגמר. "יש בלגאן על האוטובוס, יש כאן הרבה אנשים. אנחנו מגיעים עכשיו למחסום של מוצב נטפים". המוקדנית דיברה לדבר עם הנהג שהסביר לה כי הוא ממשיך בנסיעה לכיוון המחסום והבהיר כי כל הפצועים נמצאים בהכרה. "תנהג ברוגע, תהיה רגוע", סיימה המוקדנית את השיחה.

פינוי פצועים מפיגוע הירי המשולב בדרום לבית החולים סורוקה, אוגוסט 2011. שי מכלוף
הפצועים מפונים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע/שי מכלוף

במהלך מתקפת הטרור היום, שאירעה בשלושה מוקדים סמוך לגבול המצרי, נהרגו שבעה ישראלים, בהם לוחם צה"ל ושישה אזרחים ועוד 29 נפצעו. בלחימה מול מבצעי שלושת הפיגועים, הצליחו כוחות הביטחון להרוג שבעה מחבלים. האירוע החל בירי אל עבר אוטובוס שהיה בדרכו מבאר שבע לאילת. רכב של כוחות צה"ל שהיה בדרכו למקום עלה על מטען, ובמקביל בוצע ירי לעבר רכב נוסף. הערב הגיב צה"ל לשורת הפיגועים ותקף בדרום רצועת עזה, סמוך לרפיח. הפלסטינים דיווחו על מספר הרוגים, בהם ראש וועדות ההתנגדות העממית, כמאל נירב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully