וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: "צה"ל ידע על הכוונה לבצע פיגוע"

במערכת הביטחון לא הופתעו ממתקפת הטרור המשולבת בגזרת אילת, שגבתה את חייהם של שבעה ישראלים. ההערכה היא שהחוליה שהתה בשטח המצרי והצליחה לחדור לישראל למרות נוכחות צה"ל

במערכת הביטחון ציינו אחר הצהריים (חמישי) בעקבות מתקפת הטרור המשולבת שאירעה מוקדם יותר היום בגזרת אילת, כי צה"ל נערך כבר לפני מספר שבועות לאפשרות של חדירת חוליית מחבלים מסיני לישראל. גורם ביטחוני העריך כי החוליה שהתה בשטח המצרי, ולמרות ההיערכות של צה"ל ויחידות עילית בגזרת הגבול, המחבלים הצליחו לחדור לשטח הישראלי ולבצע את סדרת הפיגועים.

מתקפת טרור משולבת בדרום - כל הדיווחים:

7 הרוגים במתקפת טרור בדרום: נ"ט, ירי ומטענים
מחשש לתקיפה: חמאס הורה לפנות מפקדות ברצועה
נהג האוטובוס: "אם הייתי עוצר היו מחסלים אותנו"

אוטובוס באזור אילת נפגע מירי של מחבלים בפיגוע משולב בדרום, אוגוסט 2011. רויטרס
צה"ל נערך כבר לפני מספר שבועות לאפשרות של חדירת חוליית מחבלים מסיני לישראל. זירת הירי לעבר אוטובוס אגד, היום/רויטרס

הגורם הביטחוני אישר כי צה"ל ידע על הכוונות של ארגוני המחבלים להוציא לפועל פיגועים, אולם לא הצליח לסכל את המתקפה המשולבת. במערכת הביטחון הסיקו בתום הערכות מצב כי המחבלים שהוציאו לפועל את מתקפת הטרור, הגיעו מרצועת עזה, דרך מצרים. הערכות המצב נערכו בלשכתו של שר הביטחון אהוד ברק ועל ידי הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ באזור מתקפת הטרור.

"מדובר באירוע טרור חמור במספר מוקדים", אמר השר ברק בהערכת המצב. "האירוע משקף את היחלשות האחיזה המצרית בסיני ואת התרחבות פעילות גורמי הטרור. מקור מעשי הטרור הוא בעזה - ואנחנו נפעל נגדם במלוא הכוח והנחישות".

במתקפת הטרור המשולבת נרצחו שבעה ישראלים ונפצעו 29 בני אדם. בשלושת הפיגועים שאירעו בזה אחר זה הותקף אוטובוס בירי ליד שקמה, מטען הופעל נגד כוח צה"ל שהיה בדרך לזירת הירי וכמו כן הותקף כלי רכב בטיל נ"ט ומטענים ליד באר אורה. כוחות הביטחון ניהלו מרדף אחרי המחבלים והרגו שבעה מהם.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully