וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לתקיפה: חמאס הורה לפנות מפקדות ברצועה

בתום הערכת מצב הכריז שר הביטחון ברק כי מבצעי מתקפת הטרור בדרום הגיעו מעזה, דרך סיני, והוסיף כי "נגיב במלוא הכוח". גורמי ביטחון מצרים: "לא הבחנו בדבר חשוד, מסייעים בסריקות"

המחבלים שהוציאו לפועל את מתקפת הטרור המשולבת היום (חמישי) בדרום הארץ הגיעו מרצועת עזה, דרך מצרים. זו המסקנה אליה הגיעו במערכת הביטחון, בתום הערכת מצב שערך בצהריים בלשכתו שר הביטחון, אהוד ברק, עם בכירי צה"ל וראשי מערכת הביטחון, והערכת מצב נוספת שקיים הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בעוצבת אדום, הנמצאת בגזרת הפיגועים.

מתקפת טרור משולבת בדרום - עוד כותרות:
7 הרוגים במתקפת טרור בדרום: נ"ט, ירי ומטענים
גורמי ביטחון: "צה"ל ידע על הכוונה לבצע פיגוע"
נהג האוטובוס: "אם הייתי עוצר היו מחסלים אותנו"
כוננות בדרום: מחסומים בדרך לבאר שבע מחשש לעוד פיגועים
גבול ישראל-מצרים: שטח הפקר לאל-קאעדה וחמאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס וכלי הרכב שהותקפו בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר באירוע טרור חמור במספר מוקדים", אמר השר ברק בהערכת המצב. "האירוע משקף את היחלשות האחיזה המצרית בסיני ואת התרחבות פעילות גורמי הטרור. מקור מעשי הטרור הוא בעזה - ואנחנו נפעל נגדם במלוא הכוח והנחישות".

על רקע האפשרות לתקיפה ישראלית קרבה בעזה, פירסם אחר הצהריים משרד הפנים בממשלת חמאס ברצועתה הודעה בה הורה לכל מנגנוני הביטחון לפנות את מטותיהם באופן מיידי, מחשש לתגובה ישראלית.

בתוך כך, חמאס הודיע כי הפיגוע לא בוצע על ידי אנשים שיצאו מרצועת עזה. דובר ממשלת חמאס, טאהר נונו, אמר כי לרצועת עזה "אין כל קשר למתקפות שבוצעו בדרום ישראל" והוסיף כי ממשלת חמאס "דוחה את ההאשמות של שר הביטחון אהוד ברק לפיהן הפיגוע יצא מעזה. ההאשמות הללו הן ניסיון לחמוק מהמשבר הפנים-ישראלי".

בכיר חמאס סלאח ברדוויל הזהיר מפני מתקפה ישראלית נרחבת על רצועת עזה בעקבות הפיגועים ליד אילת. "פלגי ההתנגדות לא יישבו בחיבוק ידיים אם ישראל תתקוף, אלא הם יגיבו בעוצמה", הוסיף. לדבריו, ישראל רוצה לתקוף בעזה כי היא מחפשת אחר אמתלות להסיט את דעת הקהל מהמשבר הכלכלי, מהמצב החברתי ומחולשתה הביטחונית, "שכמעט והביאו לסילוק הממשלה בישראל".

במתקפת הטרור נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו 29 בני אדם, בשלושה פיגועים שאירעו בזה אחר זה: אוטובוס הותקף בירי ליד שקמה, כלי רכב נוסף הותקף בטיל נ"ט ומטענים ליד באר אורה, וכוח צה"ל נכנס לזירת מטעני חבלה שהתפוצצו בגבול מצרים. כוחות הביטחון ניהלו מרדף אחרי המחבלים והרגו שבעה מהם. מחשש לפיגועים נוספים, נסגרו לתנועה כבישים 10 ו-12, והוצבו מחסומים רבים בכבישים באזור, כמו גם בכניסה לאילת ובכניסה הדרומית לבאר שבע.

גורמי ביטחון מצרים: לא ירו משטחנו

האירוע התרחש במקביל למבצע גדול שעורכים כוחות הביטחון המצרים בחצי האי סיני. במצרים ביקשו היום להתנער מאחריות לאירוע. גורמי ביטחון מצריים המוצבים בסיני הוציאו מכלל אפשרות שהירי בוצע מתוך השטח המצרי.

"סיורים ביטחוניים מצריים לאורך הגבול עם ישראל לא הבחינו בשום תנועות חשודות מהצד המצרי", אמר אחד הגורמים במצרים. עוד הבהיר הגורם כי כוחות הביטחון בסיני יבדקו שוב את הגבול. "ברגע שישראל הודיעה על הפיגוע, נקטנו בצעדים ביטחוניים מתוגברים לאורך הגבול. כוחות הביטחון מנהלים סריקות ברגעים אלו".

עוד הוסיף הגורם המצרי, כי התנועה במעבר טאבה מתנהלת כסדרה וכי מספר ישראלים אף חצו היום את הגבול לסיני. יש לציין כי בעקבות הפיגוע סגרה ישראל את מעברי הגבול בניצנה ובכרם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully