וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו אישומי רצח חרירי: "משכנע - אך נסיבתי"

בית הדין המיוחד של האו"ם הודיע כי ישנן די ראיות להעמדת 4 בכירי חיזבאללה לדין - וקצב ללבנון 30 יום להסגירם. 47 עמודי האישומים פורסמו, והם כוללים בעיקר מידע מהאזנות לטלפונים

בית הדין המיוחד של האו"ם לחקר רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, הודיע היום (רביעי) כי יש בידיו מספיק ראיות כדי להעמיד לדין את ארבעת הפעילים הבכירים של חיזבאללה החשודים בפיצוץ מכונית התופת בביירות בפברואר 2005, בו נהרגו חרירי ועוד 21 בני אדם נוספים.

בית הדין הבינלאומי המיוחד, היושב בהאג שבהולנד, פירסם את שמות הנאשמים כבר לפני כחודשיים, בתום סיומה של חקירה שערך במשך חמש שנים, והוציא צווי מעצר בינלאומיים, באמצעות האינטרפול, לארבעת החשודים - מוסטפא בדר א-דין, גיסו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה שחוסל בשנת 2008, וכן סלים עיאש, חוסיין עניסי ואסד סברא. בית הדין קצב היום ללבנון 30 יום להסגיר את הארבעה, שעדיין מבוקשים. בחיזבאללה ממשיכים לדבוק בהכחשה גורפת למעורבות כלשהי של הארגון ברצח - ואף מאשימים כי ישראל היא שעמדה מאחוריו.

עוד הודיע היום בית הדין, כי הוא מסיר את הגבלת הסודיות שהייתה מוטלת על כתב האישום - ו-47 עמודיו נמסרו כעת לפרסום. נחשפים בו, בין היתר, שיחות והתקשרויות שקיימו הארבעה לפני הרצח, בהן תיאמו את הצואתו לפועל. "כעת, יוכל סוף-סוף הציבור לקבל מידע מדויק על העובדות שהובילו להגשת כתב האישום", אמר התובע בבית הדין, דניאל בלמאר, בהודעה שפירסם. לדבריו, "כתב האישום עונה על שאלות רבות, אך הסיפור המלא יתגלה רק בבית המשפט - שם ייקבע פסק הדין במשפט פתוח, שקוף, פומבי והוגן".

תמונות של רפיק חרירי מונחות על קברו, ביירות, לבנון, 17 באוגוסט 2011. רויטרס
תמונות של רפיק חרירי, היום בקברו בביירות/רויטרס

ברשת "אל-ג'זירה" ערכו היום ניתוח ראשוני של הפרטים המופיעים ב-47 העמודים שפורסמו, וקבעו כי הראיות נגד הארבעה הן "נסיבתיות מעיקרן", בין היתר בהיותן מבוססות ברובן על האזנה לטלפונים ואיכון מיקומם של המתקשרים, סמוך לזירת הרצח. ברשת התראיין היום ראמי חורי, עורך העיתון הלבנוני "דיילי סטאר" המשמש גם כראש מכון מחקר למדיניות ציבורית בביירות, שאמר כי לאחר שבחן את כתב האישום, הוא מעריך שהעדויות המופיעות בו "משכנעות ביותר".

"רמת הפירוט מרשימה למדי", אמר חורי. "כולם חיכו לזה, ועכשיו הגיע הזמן לשפוט - האם מדובר בתהליך אמין או מוטה מבחינה פוליטית". מנגד, הפרשן הפוליטי הלבנוני כאמל ווזאני בחר להצביע על כך שכל הראיות הן נסיבתיות: "זה מבוסס רק על רשתות טלפון. בחיזבאללה ימשיכו לראות בזה פיברוק, ולמען האמת - אין כאן אף הוכחה חותכת הקושרת אותם לרצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully