וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: פורסמו שמות ארבעת הנאשמים ברצח חרירי

ניר יהב

29.7.2011 / 15:06

בית הדין הבינלאומי שחקר את החיסול של ראש ממשלת לבנון לשעבר הורה לפרסם גם את פרטיהם ותמונותיהם של פעילי החיזבאללה, "כדי לחזק את הסיכוי לעצור את הארבעה"

בית הדין הבינלאומי שחקר את חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, הורה היום (שישי) לפרסם באופן רשמי את שמותיהם, פרטיהם ותמונותיהם של ארבעת פעילי חיזבאללה הנאשמים בחיסול. ארבעת הנאשמים בחיסול הם: מוסטפא בדר א-דין - גיסו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008 - סלים עיאש, חוסיין עניסי ואסד סברא.

בהודעת בית הדין נמסרו פרטיהם האישיים של הארבעה, לרבות גילם, מקום הולדתם והיכן הם מתגוררים כיום. לפי הודעת בית הדין, חשיפת מידע זה תחזק את הסיכוי לעצור את ארבעת הנאשמים.

עוד על האישומים ברצח חרירי:
”האינטרפול פרסם צווי מעצר לחשודים ברצח חרירי”
נסראללה מאשים: חוקרי רצח חרירי קשורים לישראל
רצח חרירי: ”כתבי האישום כוללים מידע מפורט”

החוקרים קשורים לישראל?

לפני כשלושה שבועות הוציאה המשטרה הבינלאומית, האינטרפול, צווי מעצר בינלאומיים נגד הארבעה הנאשמים ברצח שאירע ב-2005. מדובר, למעשה, ביישום של החלטת בית הדין הבינלאומי המיוחד שחוקר את ההתנקשות. בית הדין אף מסר בסוף חודש יוני את כתבי האישום בפרשה לתובע הכללי של לבנון.

צווי המעצר כללו את שמותיהם המלאים של הפעילים וכן את הכינויים שלהם בארגון הטרור הלבנוני. עוד דווח, כי צווי המעצר כוללים מידע על עברם הפלילי של הארבעה, ובהם צווי מעצר קודמים שהוצאו נגדם. כמו כן, נמסר תיאורם המדויק של החשודים וחומר נוסף שיסייע במעצרם.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס בתחילת החודש להגשת כתבי האישום. בנאום שנשא נסראללה ושודר ברשת אל מנאר, הוא אמר כי "לבית הדין הבינלאומי יש תכנית פעולה שמטרתה לפגוע בתדמית של חיזבאללה". נסראללה גם האשים את חוקרי הרצח בקשרים עם ישראל והציג במהלך נאומו פירוט של ציוד שהועבר לבית הדין, עליו חתום לטענתו המכס הישראלי.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully