וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח חרירי: "כתבי האישום כוללים מידע מפורט"

ניר יהב

1.7.2011 / 9:54

יממה לאחר הגשת כתבי האישום בפרשת רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר מדווח "א-שרק אל-אווסט" כי באישומים מפורטים המניעים ודרך הפעולה של המחסלים. ראש ממשלת לבנון: ממשיכים לעבוד כרגיל

בכתבי האישום שהגישו אתמול אנשי בית הדין הבינלאומי לתובע הכללי בלבנון קיים מידע מפורט על חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, החל מהמניעים הפוליטיים שהובילו להחלטה לחסלו, עבור בשלבי התכנון וביצוע החיסול ועד לשלב טשטוש עקבות המחסלים - כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, "הסיבה הראשית לחיסול הייתה מתוך מניעים פוליטיים".

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, אמר בעניין זה לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי הוא משוכנע שהגשת כתבי האישום אתמול לא תוביל למלחמת אזרחים. "ממשלת לבנון ממשיכה לעבוד כרגיל. איננו רוצים לגרום לבהלה או למתיחות במדינה כתוצאה מפרסום החלטה בינלאומית שאין לנו שליטה עליה".

כתבי האישום הוגשו יותר משש שנים לאחר הרצח שאירע בלב הבירה הלבנונית. משלחת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הגיעה אתמול בבוקר לביירות כדי למסור את כתבי האישום לידי התובע הכללי של לבנון. לפי דיווחי כלי התקשורת בלבנון, כתבי אישום הוגשו וצווי מעצר הוצאו נגד ארבעה פעילים הקשורים לארגון חיזבאללה.

שמות שניים מהנאשמים כבר פורסמו בתקשורת הלבנונית: סלים עיאש ומוסטפא בדר א-דין. הראשון אינו מוכר, אך השני הוא פעיל בכיר בחיזבאללה וגיסו של עימאד מורנייה, מפקד המבצעים של הארגון שחוסל ב-2008. בשנה האחרונה כבר הופיעו דיווחים לפיהם בדר א-דין הוא החשוד העיקרי ברצח, וכעת ניתן לכך אישור סופי.

עוד בנושא רצח חרירי:
ארה"ב ללבנון: מצפים למעצר הנאשמים ברצח חרירי
לבנון: הגיס של מורנייה מואשם ברצח רפיק חרירי
פרשנות: האישומים ברצח חרירי לא יזעזעו את לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully