וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ללבנון: מצפים למעצר הנאשמים ברצח חרירי

לאחר שבחיזבאללה תהו האם יש בכלל משמעות לכתבי האישום, קוראת מחלקת המדינה האמריקאית לממשלת לבנון החדשה לפעול לפיהם. "צעד חשוב לקראת עשיית צדק ולסיום הרציחות הפוליטיות בלבנון"

ארצות הברית בירכה אמש (חמישי) על כתבי האישום שהוגשו על ידי בית הדין הבינלאומי המיוחד שחקר את פרשת חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, וקראה לממשלת לבנון לפעול על פיהם. דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מארק טונר, אמר כי האישומים וארבעת צווי המעצר מסמנים "צעד חשוב לקראת עשיית צדק ולסיום עידן הרציחות בפוליטיות בלבנון".

עוד על כתבי האישום ברצח חרירי:
חיזבאללה על האישומים: מונעים משיקולים פוליטיים
סעד חרירי על הגשת כתבי האישום: "רגע היסטורי"
פרשנות: האישומים ברצח חרירי לא יזעזעו את לבנון

ארצות הברית חזרה ואמרה כי יש לכבד את הממצאים עליהם הצביע בית הדין הפלילי הבינלאומי וציינה כי היא מודאגת מממשלת לבנון החדשה אשר נשלטת בחלקה הגדול על ידי ארגון חיזבאללה. טונר ציין כי ארצות הברית לא ראתה את האישומים בשלמותם ולכן לא יכולה להגיב על תוכנם. אולם, הוא בכל זאת קורא לממשלת לבנון החדשה, בראשות נג'יב מיקאתי, לפעול בנושא. "חשוב שהאישומים יוגשו כעת לתובע מיוחד שיפעל על פיהם. אנו רוצים לראות את הפרק הזה בהיסטוריה של לבנון נסגר", אמר טונר.

בתגובה להגשת כתבי האישום בפרשה, הודיע חיזבאללה כי כתבי האישום מונעים משיקולים פוליטיים. בהודעה שפורסמה ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר" נמסר כי אין שום הפתעות בשמות שהוגשו נגדם כתבי אישום "ושום דבר אינו שונה משרשרת ההדלפות שנמשכה בשנים האחרונות". הארגון תהה עוד האם לכתבי האישום הללו יש בכלל משמעות.

עדכון ראשון: 23:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully