וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה על האישומים: מונעים משיקולים פוליטיים

ניר יהב

30.6.2011 / 20:47

הארגון הגיב על האישומים נגד ארבעה מפעיליו בגין מעורבות ברצח רפיק חרירי, והביע תהיה באשר למשמעותם. הארגון טען עוד כי לא הופתע משמות המעורבים

ארגון חיזבאללה הגיב הערב (חמישי) להגשת כתבי האישום בפרשת חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. מהארגון נמסר, כי כתבי האישום מונעים משיקולים פוליטיים. בהודעה שפורסמה ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר" נמסר, כי אין שום הפתעות בשמות הפעילים שהוגשו נגדם כתבי אישום "ושום דבר אינו שונה משרשרת ההדלפות שנמשכה בשנים האחרונות". הארגון תהה עוד האם לכתבי האישום הללו יש בכלל משמעות.

מוקדם יותר התייחס גם בנו של חרירי, ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי, לכתבי האישום. בהודעה מטעמו כינה חרירי הבן את הגשת כתבי האישום כ"רגע היסטורי" והוסיף כי "ממשלת לבנון מוזמנת להשריש את מחויבויותיה הפוליטיות, הלאומיות החוקיות והאתיות לבית הדין הבינלאומי. אין שום סיבה לאף אחד לברוח מהאחריות הזו. זה הזמן לשים סוף להרג. עידן הרציחות תם והזמן לצדק קרוב".

כתבי האישום הוגשו היום, יותר משש שנים לאחר הרצח. משלחת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הגיעה הבוקר לביירות כדי למסור את כתבי האישום לידי התובע הכללי של לבנון. לפי דיווחי כלי התקשורת בלבנון, כתבי אישום הוגשו וצווי מעצר הוצאו נגד ארבעה פעילים הקשורים לארגון חיזבאללה.

שמות שניים מהנאשמים כבר פורסמו בתקשורת הלבנונית: סלים עיאש ומוסטפא בדר א-דין. הראשון אינו מוכר, אך השני הוא פעיל בכיר בחיזבאללה וגיסו של עימאד מורנייה, מפקד המבצעים של הארגון שחוסל ב-2008. בשנה האחרונה כבר הופיעו דיווחים לפיהם בדר א-דין הוא החשוד העיקרי ברצח, וכעת ניתן לכך אישור סופי.

עוד באותו נושא:
סעד חרירי על הגשת כתבי האישום: "רגע היסטורי"
לבנון: הגיס של מורנייה מואשם ברצח רפיק חרירי
דיווח: אירן תואשם שהורתה לרצוח את חרירי

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully