וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האינטרפול פרסם צווי מעצר לחשודים ברצח חרירי"

מדובר בארבעה פעילי חיזבאללה נגדם הגיש בית הדין המיוחד החוקר את רצח רה"מ הלבנוני כתבי אישום. צווי המעצר הבינלאומיים כוללים את שמות החשודים, תיאורם ומידע על עברם הפלילי

המשטרה הבינלאומית, האינטרפול, הוציאה צווי מעצר בינלאומיים נגד ארבעה פעילי חיזבאללה הנאשמים ברצח ראש הממשלה לשעבר, רפיק חרירי, ב-2005 – כך דיווח אמש (שבת) אתר האינטרנט של ה"דיילי סטאר" הלבנוני. מדובר, למעשה, ביישום של החלטת בית הדין הבינלאומי המיוחד שחוקר את הההתנקשות. בית הדין אף מסר בסוף חודש יוני את כתבי האישום בפרשה לתובע הכללי של לבנון.

עוד על האישומים בפרשת רצח חרירי:
נסראללה מאשים: חוקרי רצח חרירי קשורים לישראל
רצח חרירי: ”כתבי האישום כוללים מידע מפורט”
ארה”ב ללבנון: מצפים למעצר הנאשמים ברצח חרירי

לפי הדיווח, המתבסס על מקורות ביטחוניים, מדובר ב"צווים אדומים" - המקבילים באינטרפול לצווי מעצר - הכוללים את שמותיהם המלאים של הפעילים וכן את הכינויים שלהם בארגון הטרור הלבנוני. עוד דווח, כי צווי המעצר כוללים מידע על עברם הפלילי של הארבעה, ובהם צווי מעצר קודמים שהוצאו נגדם. כמו כן, נמסר תיאורם המדויק של החשודים וחומר נוסף שיסייע במעצרם.

בשבוע שעבר התייחס מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, להגשת כתבי האישום. בנאום שנשא נסראללה ושודר ברשת אל מנאר, הוא אמר כי "לבית הדין הבינלאומי יש תכנית פעולה שמטרתה לפגוע בתדמית של חיזבאללה".

לדברי נסראללה, "הצענו לבית הדין לפני שנה לבחון את המעורבות של ישראל בחיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי. הצענו לו הוכחות לכך. אולם למרבה הצער בית הדין הבינלאומי לא הביע שום עניין בכך". נסראללה גם האשים את חוקרי הרצח בקשרים עם ישראל והציג במהלך נאומו פירוט של ציוד שהועבר לבית הדין, עליו חתום לטענתו המכס הישראלי.

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully