וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאשים: חוקרי רצח חרירי קשורים לישראל

ניר יהב

3.7.2011 / 0:03

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לכתבי האישום שהוגשו נגד פעילים בארגונו והאשים בית הדין הבינלאומי בחוסר אמינות. הוא גם הציג פירוט של ציוד שהועבר לביה"ד, עליו חתום לטענתו המכס הישראלי

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס אמש (שבת) לכתבי האישום שהוגשו נגד ארבעה מפעילי הארגון בגין רצח רפיק חרירי, לשעבר ראש ממשלת לבנון. בנאום שנשא הערב נסראללה ושודר ברשת אל מנאר, הוא אמר כי "לבית הדין הבינלאומי יש תכנית פעולה שמטרתה לפגוע בתדמית של חיזבאללה". לדבריו, "הצענו לו לפני שנה לבחון את המעורבות של ישראל בחיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי. הצענו לו הוכחות לכך. אולם למרבה הצער בית הדין הבינלאומי לא הביע שום עניין בכך".

עוד בנושא חקירת רצח חרירי:
דיווח: 5 פעילי חיזבאללה יואשמו ברצח חרירי
לבנון: הגיס של מורנייה מואשם ברצח רפיק חרירי
סעד חרירי על הגשת כתבי האישום: ”רגע היסטורי”

"בית הדין הבינלאומי, בעניין חיסול חרירי, הוקם למען מטרות פוליטיות", המשיך נסראללה/ "יש ברשותנו מסמכים שמוכיחים שמחשבים וציוד טכני השייכים לוועדת החקירה הבינלאומית הועברו לישראל". בשלב זה בנאום הוצגו מסמכים המציגים פירוט של מחשבים וציוד משרדי אחר שהועבר לבית הדין, ושחתום עליהם נציג של המכס הישראלי.

"שולם כסף רב כדי להאשים את חיזבאללה ברצח"

לדברי מזכ"ל חיזבאללה, "אילו חקירת חיסול חרירי הייתה הוגנת, היא הייתה מסתמכת על יועצים ומומחים אובייקטיבים. חקירה צודקת חייבת להסתמך על מומחים אובייקטיבים ולא על מומחים שהוכח שיש להם קשר לישראל". גם בשלב זה הוצגו מסמכים ובהם שמותיהם של מומחים שסייעו לחקירת חיסול חרירי. נכתב בהם במה הם מתמחים, מאין באו וכיצד הם קשורים לכארוה לישראל. נסראללה אמר גם כי "יש לנו הוכחות לפיהן שולם הרבה מאד כסף לאנשים שסייעו לוועדת החקירה כדי להאשים את חיזבאללה ברצח חרירי".

לדברי נסראללה, "אחד המומחים שעבדו עם השופט בלמאר בחקירת חיסול חרירי היה קצין במודיעין האמריקאי, שעבד בלבנון לפני מספר שנים ופעל נגד חיזבאללה. רבים מבין המומחים שסייעו בחקירת החיסול הם בעלי רקע של "איבה לארגוני ההתנגדות, ובעיקר לחיזבאללה". נסראללה תהה מדוע 97 מחשבים הועברו לבית הדין דרך ישראל ולא דרך נמל התעופה בביירות או הנמל בביירות: "לאן הלכו המחשבים האלה? הרי היו עליהם הוכחות ומסמכים. מה עשתה ישראל עם המחשבים האלה?".

עוד בנושא:
פרשנות: האישומים ברצח חרירי לא יזעזעו את לבנון
חיזבאללה על האישומים: מונעים משיקולים פוליטיים
ארה”ב ללבנון: מצפים למעצר הנאשמים ברצח חרירי

מזרכ"ל חיזבאללה האשים את בית הדין הבינלאומי בחוסר אמינות בגלל סיבות רבות, ביניהן ההדלפות הרבות מתוך החקירות שלו. "כל החקירות הודלפו לכלי התקשורת. זה פוגע באמינות של בית הדין", אמר.

למעלה משש שנים אחרי הרצח, הגיעה ביום חמישי משלחת של בית הדין הבינלאומי המיוחד שחקר את הרצח לביירות, כדי למסור את כתבי האישום לידי התובע הכללי של לבנון. לפי דיווחי כלי התקשורת בלבנון, כתבי אישום הוגשו וצווי מעצר הוצאו נגד ארבעה פעילים הקשורים לארגון חיזבאללה. שמות שניים מהנאשמים כבר פורסמו בתקשורת הלבנונית: סלים עיאש ומוסטפא בדר א-דין. הראשון אינו מוכר, אך השני הוא פעיל בכיר בחיזבאללה וגיסו של עימאד מורנייה, מפקד המבצעים של הארגון שחוסל ב-2008. בשנה האחרונה כבר הופיעו דיווחים לפיהם בדר א-דין הוא החשוד העיקרי ברצח, וכעת ניתן לכך אישור סופי.

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully