וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החברתי-כלכלי התכנס, אך לא דן במחאה

בדיון ראשון מאז פרצה מחאת האוהלים, בחרו ראשי הקבינט שלא לדון כלל במאבק החברתי. השר אלי ישי: "חובתנו להראות לציבור שדנים במצוקות, חבל שלא הסתנכרנו עם ועדת טרכטנברג"

הקבינט החברתי–כלכלי התכנס היום (שני) לראשונה מאז החלה המחאה החברתית, אך שרים שזומנו לדיון הופתעו לגלות כי נושאי המחאה השונים אינם נמצאים כלל על סדר היום.

עוד בנושא
נתניהו: "אנחנו בטלטלה, ישראלים לא גומרים את החודש"
שורת מומחים התגייסו למאבק: "שעה היסטורית"
טרכטנברג במאהל בתל אביב: "אתם תעשו את השינוי"

השר אלי ישי פנה בפתח הישיבה לשר האוצר יובל שטייניץ: "אני מבקש לומר הערה לסדר. זהו הכינוס הראשון מאז פרצה המחאה. חובתנו להראות לציבור שאנחנו דנים במצוקות שהציבור סובל מהם וחבל שאנחנו לא דנים בכך. אני ביקשתי להעלות הצעת חוק להגבלת שכר דירה ובקשתי סורבה. נכון לזמן ישיבה בה נסתנכרן עם ועדת טרכטנברג וחבל שזה לא נעשה היום".

"לא יכולים להשתולל"

פורום בו דווקא בחרו לדון במחאה הוא ועדת הכספים של הכנסת, אליה הגיע היום ראש הממשלה בנימין נתניהו. "באתי לשמוע אתכם משום שאנחנו בטלטלה עזה. הדבר שאנחנו יכולים להגיד בוודאות הוא שישראלים רבים מתקשים לגמור את החודש ופערים בחברה הישראלית נפערים. אנחנו רוצים לטפל בשתי הבעיות האלה – גם להקל על יוקר המחיה וגם לצמצם פערים. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להביא שינויים, שינויים של ממש", אמר ראש הממשלה.

יחד עם זאת, הוסיף נתניהו כי "אנחנו לא יכולים להשתולל, לא יכולים לפרוץ את כל המסגרות, לא יכולים להוציא כסף כאילו אין מחר ואחרינו המבול. צריך לטפל בבעיות, לעשות שינוי בסדר העדיפויות ועם זאת לשמור על הכלכלה שלנו. יש לנו כלכלה שמחזיקה יפה יחסית לטלטלה העולמית, ואנחנו יודעים שאם נשמור על הכלכלה היא גם תשמור על המדינה וגם תעזור לנו לטפל במצוקות החברתיות האמיתיות, זו הכוונה שלנו".

בתוך כך, עשרות מומחים בתחום הכלכלה, החברה והרווחה, השיקו הבוקר במסיבת עיתונאים בתל אביב צוותי חשיבה חברתיים שהקימו לשירות גל מחאת האוהלים השוטף את הארץ. המומחים מבקשים לספק נתונים, ידע וגיבוי מקצועי ליושבי המאהלים, והם מבהירים כי יעבדו בשקיפות מלאה, תוך שיתוף הציבור וקיום מפגשים במאהלים. הצוותים יציגו מודלים שונים ואפשרויות ריאליות לפתרון הבעיות החברתיות שבבסיס המחאה הגואה.

טרכטנברג עצמו הגיב בחיוב להקמת צוות המומחים. "שמחתי מאוד לשמוע שהוקם צוות של אנשי אקדמיה, סוציולוגים ואחרים שמנסים גם הם לחשוב על פתרונות לסוגיות העולות מהמחאה הזאת. אני תמיד אומר - אין לאף אחד מונופול על החוכמה, הידע, הנתונים הדרושים כדי להתמודד עם מצב סבוך כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully