וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אנחנו בטלטלה, ישראלים לא גומרים את החודש"

ראש הממשלה הגיע לישיבת ועדת הכספים של הכנסת, אמר כי צריך לטפל בבעיות "ברגישות חברתית ואחריות כלכלית" והדגיש כי אין אפשרות להוציא כסף רב "כאילו אין מחר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע בצהריים (שני) לישיבת ועדת הכספים של הכנסת והתייחס למחאה החברתית. נתניהו אמר בפתח הישיבה: "באתי לשמוע אתכם משום שאנחנו בטלטלה עזה. הדבר שאנחנו יכולים להגיד בוודאות הוא שישראלים רבים מתקשים לגמור את החודש ופערים בחברה הישראלית נפערים. אנחנו רוצים לטפל בשתי הבעיות האלה – גם להקל על יוקר המחיה וגם לצמצם פערים. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להביא שינויים, שינויים של ממש".

האם אתם חושבים שנתניהו מסוגל להציג פתרון? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד על המחאה החברתית
הסטודנטים: "מצפים מטרכטנברג להידברות רצינית"
שורת מומחים התגייסו למאבק: "שעה היסטורית"
המומחים מתגייסים למאבק - ורובם הגיעו משמאל
טרכטנברג במאהל בתל אביב: "אתם תעשו את השינוי"
נתניהו: "אי אפשר להתעלם מהקולות העולים בציבור"

"הכלכלה שלנו עמדה יפה בטלטלה העולמית"

נתניהו התייחס לצוות המומחים שמינה בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג: "אני מאוד מתרשם מהצוות של פרופ' טרכטנברג, הם פותחים שולחנות עגולים והם עושים עבודה יסודית ורצינית. יסודית כי הבעיות אינן פשוטות, רצינית כי יש כאן אחריות, ואחריות אומרת שאנחנו צריכים לטפל בנושאים החברתיים ברגישות חברתית ואחריות כלכלית. זה אומר שאנחנו לא יכולים להשתולל, לא יכולים לפרוץ את כל המסגרות, לא יכולים להוציא כסף כאילו אין מחר ואחרינו המבול. צריך לטפל בבעיות, לעשות שינוי בסדר העדיפויות ועם זאת לשמור על הכלכלה שלנו. יש לנו כלכלה שמחזיקה יפה יחסית לטלטלה העולמית, ואנחנו יודעים שאם נשמור על הכלכלה היא גם תשמור על המדינה וגם תעזור לנו לטפל במצוקות החברתיות האמיתיות, זו הכוונה שלנו".

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אמר בפתח הישיבה כי "הישיבה הינה תקדימית משום שפעמים לא מעטות בתקופת כהונתה של הכנסת ביקש יו"ר ועדת הכספים לדון עם ראש הממשלה בנושאים כאלה ואחרים, ובהחלט הנושאים שעומדים על סדר יומה של החברה בישראל ושל מדינתנו מחייבים קשר ישיר בין הממשלה לבין הכנסת, על מנת שהכנסת תעודכן בדברים המתרחשים".

ריבלין הוסיף, כי הוא "בטוח שגם הוועדה לא תתייחס לדיונים שנערכים כאן בצורה שבה אנחנו רוצים להשיג כותרת כזאת או אחרת או לכבוש את לבם של אנשים כאלה או אחרים. יש רבים במערכת הפוליטית שמתנגדים לשיטה הכלכלית, הם אמרו זאת ואומרים זאת בצורות כאלה או אחרות במשך 20 השנים האחרונות. יש כאלה שהיו בשלטון, יש כאלה שהיו באופוזיציה תמיד, יש כאלה שתמיד היו בשלטון".

פרופ' טרכטנברג מזמין את גולשי הפייסבוק להציע לו רעיונות לפתרון המשבר. מה תייעצו לו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully