וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים: "מצפים מטרכטנברג להידברות רצינית"

15.8.2011 / 13:21

פעילי המאבק קיימו מסיבת עיתונאים בה שטחו את ציפיותיהם מוועדת טרכטנברג. המוחים דרשו לדעת מהו מתווה ההידברות והוכחה לכך שאין מטרה שסומנה מראש. "אם נרגיש שאין תכלית - נלך"

נציגי התאחדות הסטודנטים, תנועות הנוער והארגונים החברתיים, קיימו בצהריים (שני) מסיבת עיתונאים בנושא ציפיותיהם מוועדת ההידברות שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג.

מחאת האוהלים - הכותרות האחרונות
שורת מומחים התגייסו למאבק: "שעה היסטורית"
המומחים מתגייסים למאבק - ורובם הגיעו משמאל
פסימיות בדרום: "ועדת רוטשילד - ועדה של סחבת"
מה חושבים בבאר שבע על המחאה התל אביבית?

איציק שמולי במסיבת עיתונאים של מחאת הסטודנטים ופורום ארגוניים חברתיים בה מבהירים מהן הציפיות מועדת טרכטנברג, אוגוסט 2011. שי אוקנין
"לא מקיימים הידברות לשם הידברות". מסיבת העיתונאים, היום/שי אוקנין

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אמר בפתח מסיבת העיתונאים כי "התבשרתי על ביקורו של טרכטנברג מהתקשורת. אני מברך על כל מהלך שתכליתו הידברות, אבל אנחנו לא מקיימים הידברות לשם הידברות. זו לא מחאה לשם מחאה. אנחנו רוצים לדעת: אחד, מהו מתווה ההידברות המתוכנן בינינו לבין ועדת טרכטנברג; שתיים, האם עמדותינו יילקחו בחשבון באופן רציני בשיחות מול הוועדה; שלוש, הוכחה לכך שמטרת הוועדה לא סומנה מראש ויש מקום לדיון".

איציק שמולי במסיבת עיתונאים של מחאת הסטודנטים ופורום ארגוניים חברתיים בה מבהירים מהן הציפיות מועדת טרכטנברג, אוגוסט 2011. שי אוקנין
"שר האוצר דיבר אתמול על מיליארדים בודדים לפתרון הבעיה. זה לא עולה בקנה אחד עם אמירתו של ביבי לגבי שינוי סדרי עדיפויות במדינה"/שי אוקנין

שמולי הוסיף, כי צריך להפסיק עם הסמליות והתחיל לדבר על עובדות: "עד כה, למרות שביקשנו, לא קיבלנו את כתב המינוי של ועדת טרכטנברג. שר האוצר דיבר אתמול על מיליארדים בודדים לפתרון הבעיה. זה לא עולה בקנה אחד עם אמירתו של ביבי לגבי שינוי סדרי עדיפויות במדינה. אנחנו לא שמים אולטימטומים ודרישות מקדימות לראש הממשלה אבל לא נבוא להידברות לשם הידברות. אם נרגיש בפגישה הראשונה שאין תכלית להידברות - לא נישאר שם".

כ-70 אלף בני אדם השתתפו ביום שבת האחרון בהפגנות ובצעדות שנערכו בקרוב לעשרים מוקדים ברחבי הארץ וברוב האזורים עמדו המפגינים בציפיות המארגנים. בחיפה התכנסו כ-25 אלף בני אדם, בבאר שבע כ-15 אלף, בעפולה כ-12 אלף ובנתניה מחו כעשרת אלפים מפגינים. במודיעין, לעומת זאת, התקהלו 3,000 מפגינים בלבד. הפגנות נוספות נערכו באילת, דימונה, בית שאן, קריית שמונה, רמת השרון, הוד השרון, נהריה ופתח תקווה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully